ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در محاسبه‌ی مقدار آستانه‌ی مصرف منصفانه‌ی ماهیانه یا میزان تبادل ترافیک مجاز در ماه در تعرفه‌های اعلامی شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اینترنت، ترافیک داخلی و بین‌الملل به صورت ترکیبی لحاظ می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه تعرفه‌‌های جدید اینترنت ثابت به صورت غیر حجمی از دهم آذر اجرا می‌شود، افزود: در محاسبه‌ی آستانه‌ی مصرف منصفانه، میزان مصرف ترافیک داخلی نصف ترافیک بین‌الملل لحاظ خواهد شد.
وی در تشریح نحوه‌ی محاسبه‌ی ترافیک داخلی و بین‌الملل گفت: به عنوان نمونه چنانچه آستانه‌ی مصرف منصفانه ۲۰ گیگابایت اعلام شده باشد و مشترک صرفاً از ترافیک داخلی استفاده کند ارائه‌دهنده‌ی سرویس باید در محاسبات خود ترافیک داخلی را به گونه‌ای محاسبه کند که مشترک بتواند حداقل ۴۰ گیگا‌بایت استفاده کند و چنانچه مشترک صرفاً ترافیک بین‌الملل استفاده کند میزان استفاده تا ۲۰ گیگابایت خواهد بود.
فلاح درباره‌ی محاسبه‌ی ترافیک مشترکانی که هم از ترافیک داخلی و هم از ترافیک بین‌الملل استفاده می کنند، تصریح کرد: چنانچه استفاده‌ی مشترک هم از ترافیک داخل و هم از ترافیک بین‌الملل باشد، ارایه‌کنندگان خدمت باید محاسبه را بر مبنای مجموع میزان مصرف داخلی و بین‌الملل انجام داده و در این موضوع نیز، نصف بودن میزان محاسبه مصرف داخلی را رعایت کنند.
رئیس رگولاتوری افزود: ارائه‌کنندگان خدمات نباید تا رسیدن به آستانه‌ی مصرف منصفانه بر مبنای روش فوق هیچ محدودیتی برای ترافیک داخلی و بین‌الملل اعمال کنند.
وی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر مبنای این روش، بر عملکرد دارندگان پروانه‌ نظارت می‌کند و چنانچه در اجرا، این روش رعایت نشود موضوع را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منعکس کرده و اقدام لازم را در چارچوب مقررات برای اصلاح روش انجام خواهد داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه