موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ خرداد

خوانندگان عزیز اگر شما هم مثل بنده از رابطه بین Lenovo و Motorola اطلاع ندارید ادامه این مقدمه که با تحقیقات صورت گرفته بنده به صورت خیلی کوتاه و مختصر جمع آوری شده به کارتان می آید؛ با گوگل که آشنایی دارید، در همه زمینه ها و در همه جا اسمش هست، امکان ندارد بین چند خبر مختلف تکنولوژی اسمش را نشنویم، اینجا هم با اینکه مطلب در مورد Lenovo  است باید از گوگل نیز سخن گفت(!). اندروید، این سیستم عامل نام آشنا که همگی با آن آشنا هستیم و در خانه هامان حداقل یک دیوایس با این سیستم عامل پیدا می شود، تاکید می کنم، «حداقل» یک دیوایس! ساخته شده توسط گوگل است. یکی از اهداف گوگل بوده و البته هست که تا جایی که می تواند گوشی های دست من و شما را اندرویدی کند، بین Microsoft, blackberry و apple نام آشنا و البته شرکت Motorola گوگل زورش فعلاً فقط به Motorola رسیده بود, و آن را به قیمت 12.5 بیلیون دلار می خرد، اما هدف گوگل اداره Motorola نبود، گوگل فقط می خواست این برند را هم اندرویدی کند و از آنجا که مشغله اش به اندازه کافی زیاد بود آن را با قیمت بسیار کمترِ 2.91 بیلیون دلار به Lenovo می فروشد، شاید فکر کنید گوگل از این معامله ضرر کرده در حالی که اشتباه می کنید. گوگل به هدفش رسیده بود و با فروش برند معتبر Motorola به Lenovo هم این برند را نیز اندرویدی کرد و هم مشغله فکری اضافه ای برای خود درست نکرد، Motorola توسط Lenovo هم اداره شود در بلند مدت سودهای بسیار زیادی برای گوگل خواهد داشت. گوگل موفق شده بود، چون حالا Motorola هم سیستم عاملی اندرویدی دارد. نکته دیگر این است که چرا از بین این همه شرکت Lenovo این معامله را انجام می دهد؟ جواب ساده است، این حقیقت دارد که Lenovo به اندازه کافی بزرگ است و نیازی به سودآوری از طریق نامی دیگر ندارد اما باید توجه کنیم که در آمریکا با وجود سه شرکت نامبرده دیگر که همان Microsoft, Blackberry و apple می باشند Lenovo دراین کشور زیاد طرفدار ندارد ولی نام Motorola نامی است که مردم آمریکا 85 سال است می شناسند, پس از این طریق Lenovo بازارش را در آمریکا هم به راه می اندازد. هم برای گوگل خوب شد هم برای لنوو, موتورولا هم از آنجا که دیگر بروبیایی نداشت با یک بله قربان کارش را ادامه می دهد، البته پول کمی هم از گوگل نگرفت(!). خلاصه عرض کنم، خوش به حال همه شرکت های نام برده و بدا به حال مصرف کننده ای که ما باشیم. شما را دعوت به خواندن این خبر مهم می کنم.


Lenovo، شرکتی که با پرده برداری از محصولات بزرگ غریبه نیست، در تاریخ نهم ژوئن جلسه مطبوعاتی تشکیل خواهد داد که در آن قول داده که از هر نظر طرفداران را با محصولاتش تامین کند، از جمله معرفی آخرین محصول جدید از پرچمدار گوشی های موتورولا و اولین دیوایس عمومی که قابلیت استفاده از پروژه تانگوی گوگل را دارا می باشد. اما بیایید پیشبینی های دقیق تری از این واقعه ی نزدیک انجام دهیم.

ما تمام شایعات و اطلاعات درز شده را سر هم بندی کردیم تا پیش بینی قابل قبولی به شما از این جلسه ارائه دهیم، از اینکه این دو شرکت در این جلسه در سانفرانسیسکو  چه محصولاتی را میخواهند معرفی کنند. “Moto Z” دلیل اصلی که شما را مشتاق به خواندن این خبر کرد همین بوده، نه؟
احتمالاً شما هم کنجکاو هستید که ببینید موتورولا چه برنامه هایی برای “Moto X Pure Edition” در سر دارد، آن هم زمانی که lenovo بیشتر سعی و تلاشش رو بر روی این گوشی نام آشنا قرار داده است.

با پیشبینی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که طرفدارانِ Motorola هیچ تشابهی با یک گوشی سری “Moto X” در این محصول جدید نخواهند دید.

به جای آن شما قرار است _“moto z”ای با ظاهر و شمایل متفاوت ببینید. مجموعه ای از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی که بیشتر از هر محصول پیشینی امکان شخصی سازی و خاص بودن را به صاحبانِ خوش شانسش خواهد داد.

احتمالا موتومود های ماژولاری در این محصول ببینید که عملکرد دستگاه را بیش از پیش با نیاز های شخصی شما تطبیق پذیر کند. بلندگو های “jbl”، یک پروژکتور و حتی یک دوربین عالی از شرکت “Hasselblad”. البته احتمالاً پشت گوشی مورد علاقه شما دیگر منحنی شکل نباشد، مشخصه ای که باعث میشد “moto x” بسیار راحت در دستان کاربر قرار گیرد. علاوه بر همه این ها یک سنسور تشخیص اثر انگشت هم بر روی دستگاه قرار گرفته است.

اگر شایعات حقیقت داشته باشند lenovo طبق عادت معمولش دو مدل معرفی می کند، که یک مدل از مدل دیگر ارزانتر است. بدون شک “moto z style” مثل سایر سری های “moto x pure/style” ستاره نمایش خواهد بود آن هم با صفحه نمایش “quad hd” و 32 گیگ حافظه داخلی, 3 تا 4 گیگ رم و ضخامتی 0.2 اینچی و اینکه احتمالا پردازنده “snapdragon 820” قویتری با خود به همراه خواهد داشت. نسخه “moto z play” اما برای کسانی که پول کمتری می خواهند خرج کنند معرفی می شود با صفحه نمایشی 1080p, 16 گیگ حافظه و 2 گیگ رم یا اینکه 32گیگ حافظه و 3گیگ رم. طبق پیشبینی های صورت گرفته حداقل یک قابلیت درویدی خاص با این محصول ارائه می شود و البته پشتیبانی اپراتور های بسیار زیاد. اطلاعات دیگری به غیر از ظاهر درخشنده اش در دسترس نیست.

پروژه تانگویِ شرکتِ “lenovo”


به نظر میرسد محصول جدید lenovo در این همایش اصلا چیز غیر قابل پیشبینی_ای نباشد از آنجا که این شرکت از قبل در این باره صحبت کرده و گفته بود که گوشی هوشمند اش توسط پروژه تانگو پشتیبانی می شود. صفحه نمایشی بزرگ که امکان “3dmapping” پروژه تانگو را فراهم میکند(البته کمتر از6.5 اینچ). این ویژگی در آنِ واحد مقادیر اطرافتان را اندازه گیری می کند، با مقادیر اضافه بر واقعیت خود ادغام کرده امکانات منحصر به فردی برای شما فراهم می کند. به نظر می رسد قیمت این دستگاه خیلی بالا باشد, البته به گفته خود لنوو زیر 500 دلار است، با یک نسخه دیگر در تابستان و یک پردازنده snapdragon ، اما طراحی و کانفیگ دقیق دستگاه هنوز مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که تفاوت های کوچکی بین نسخه آزمایشی گوشی تانگوی نمایش داده شده در ژانویه با محصول جدید ببینیم.

منتظر بازگشت “RAZR” موتورولا نباشید


ببخشید که امیدهایتان را ناامید میکنیم اما یکی از بزرگترین اتفاقات این رویداد که البته از همه قابل پیشبینی تر است این است که منتظر “RAZR”_ای جدید نباشیم.
برخلاف گفته های غیر مستقیم این شرکت ها در خصوص زنده شدن دوباره “RAZR”  آنها رسماً اعلام کردند که این محصول را  منتشر نمی کنند.

البته این شوک بزرگی نیست، از آنجا که خارج از ژاپن این مدل از motorola آن هم در سال
2016 دیگر طرفداران زیادی ندارد.

آن محصولی که زمانی همه جا دیده می شد بعد از 12 سال از معرفی اش دیگر آنچنان طرفدار ندارد, حتی مدل اندرویدی اش هم زیاد در بازار دوام نیاورد و در حال حاظر lenovo در وضعیت اقتصادی نیست که بر روی این گوشی نوستالژیک ریسک کند. شرکت motorola باید اول در مورد آینده اش مطمئن تر شود تا بتواند با خیال راحت به محصولات نوستالژیک گذشته اش بپردازد.

نتیجه گیری های نهایی


لنوو قول ایده های جدید را در محصولات آینده اش داده بود, پس احتمال اینکه یک سری محصول دست اولش را در آینده ای نزدیک ببینیم زیاد است. محصولاتی که تیتر روزنامه های مختلف را به خود اختصاص خواهند داد.
اما اینکه محصولات جدید پا به کشور های مختلف باز کنند مساله ای دیگر است، که البته همه می دانیم لنوو سابقه درخشانی در زمینه تامین کردن تقریباً تمام نقاط دنیا با محصولات جدیدش دارد!
همه این ها به کنار، حساب زیادی روی ساعت های هوشمند باز نمی کنیم از آنجایی که هنوز یک سال هم از معرفی نسل دوم “moto360” نمی گذرد. Lenovo از این رویداد احتمالاً برای معرفی pc های جدیدش هم استفاده می کند که البته با توجه به تمرکز روی گوشی های ذکرشده این احتمال کم تر است. چیزی که با اطمینان تمام می توان گفت این است که مثل همیشه lenovo سورپرایزی برایمان ندارد،
از آنجا که همه از عادت معمول این شرکت آگاهیم که این شرکت همیشه همه چیزش را پیش از معرفی رسمی لو می دهد.

برچسب هاRAZRMotorolaLenovo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

توقف تولید پردازنده (Intel Atom)