ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

به گزارش «فناوران»، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه تهران در نامه‌‎ای اعتراضی به رئیس جمهور مشکلات فعالان صنف فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه تهران در این نامه به عملکرد بعضی از سازمان‌های زیر مجموعه‌ی دولت تدبیر و امید معترض شد.
وی در این نامه از عملکرد بسیار ناعادلانه‌ی سازمان امور مالیاتی درباره‌ی اعضای صنف، عملکرد نامناسب سازمان تامین اجتماعی، عملکرد بدون منطق و اجرای سلیقه‌ای قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران و برخورد نادرست شهرداری‌ها درباره‌ی تابلوهای واحد صنفی و پاساژها، در نظر گرفتن تابلوی فروشگاه‌ها و پاساژهای کامپیوتری به عنوان تبلیغ تجاری و درخواست مبالغ هنگفت گلایه کرده و خواستار رسیدگی دولت شده است.
رییس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه‌ی تهران در این باره به فناوران گفت: مالیات یکی از مشکلات عمده‌ی صنف رایانه است که واحدهای صنفی و فروشگاهی را بسیار درگیر کرده است.
میرمهدی افزود: سازمان امور مالیاتی هر سال درصدی را با اصناف توافق می‌کند، اما به این توافق پایبند نمی‌ماند و مجددا به برخی از صاحبان فروشگاه‌ها برگ تشخیص می‌دهند.
وی اضافه کرد: این کار را بسیار نرم انجام می‌دهند تا نمود زیادی پیدا نکند. اغلب در هر پاساژ کامپیوتری دو یا سه فروشگاه درگیر هستند.
وی با بیان اینکه بازار با رکود شدیدی مواجه است و فروشگاه‌ها توان پرداخت مالیات را ندارند، گفت: درآمدها اکنون به حدی پایین است که فعالان صنف نمی‌توانند مالیات‌هایی را که سازمان امور مالیاتی برای آنها تعیین می‌کند، بپردازند.
میرمهدی گفت: دولت برای ایجاد یک شغل 300 میلیون هزینه می‌کند، این در حالی است که واحدهای صنفی به خاطر پرداخت مالیات‌های سنگین مجبورند نیروی انسانی خود را تعدیل کنند.
وی درباره‌ی مشکل بیمه‌ی فعالان صنف رایانه نیز گفت: سازمان بیمه و تامین اجتماعی دو یا سه بار در سال واحدهای صنفی را جریمه می‌کند. حتی ما مدرک داریم که فروشگاهی مدارک را ارایه کرده و تمام پرداخت‌های بیمه را انجام داده، اما دوباره جریمه شده است.
رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه تهران درباره‌ی مشکل گمرکی صنف گفت: در امور گمرکی شفافیت لازم وجود ندارد. با وجودی که سیستم پنجره‌ی واحد به امر کمک کرده است اما کماکان مشکلات زیادی درباره‌ی عدم شفافیت گمرکی وجود دارد.
وی افزود: تا زمانی که مسئولان گمرکی نخواهند هیچ کاری پیش نمی‌رود. بسیاری از کارکنان گمرک صاحب تخصص لازم نیستند و کم کاری می‌کنند.
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری درباره‌ی تابلوهای واحد صنفی و پاساژها، گفت: طبق قانون فروشگاه‌ها می‌توانند بر سر در مغازه‌ی خود تابلو نصب کنند و هیچ ایرادی در این زمینه وجود ندارد. اما وقتی شهرداری با کمبود بودجه مواجه می‌شود، سراغ واحدهای صنفی می‌آید و به بهانه‌ی تبلیغات از آنها پول می‌خواهد.
میرمهدی همچنین یادآور شد: نادیده گرفتن صنف فناوری اطلاعات و کم‌توجهی یا بی توجهی موجب خروج سرمایه و مغزهای این کشور به کشورهای غربی خواهد شد و با ادامه این روند تعداد زیادی از واحدهای صنفی تعطیل می‌شوند که به بیکاری جوانان دامن زده می‌شود؛ جوانانی که فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشته‌های مربوط به IT هستند.
وی گفت: امیدواریم این مکاتبه مورد عنایت و توجه شخص رئیس جمهور قرار بگیرد و برای صنف فناوران رایانه تهران اثرات ثمر بخشی به جای بگذارد تا اتحادیه‌ وظیفه‌ی خود را در مقابل اعضای صنف به انجام رسانیده باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه