تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

اگر شما تحت تاثیر کیفیت بالا و باور نکردنی تصاویر OLED ال جی با صفحه منحنی آن قرار گرفته اید پس خبر ورود تلوزیون های 4K OLED که ال جی گفته است در فروشگاه ها در سپتامبر غوغا به پا خواهد کرد شما را هیجان زده میکند.


نه تنها این!بلکه این تی وی ها یک OLED HDR کاملا سازگار ,قادر به نمایش پویایی بالا و تخصصی از هر دو حالت اچ دی و کامپونت (فیش های مادگی) خواهد بود.


این تلوزیون ها سری EF9500 را با 55 اینچ و 65  اینچ کامل کردند.قیمت گذاری و ویژگی های این مدل تقریبا یکسان با سری EF9600 منحنی است-مدل 55 اینچ تا 5500 دلار و مدل 65 اینچ تا 7000 دلار-اما یک استثنای قابل توجه وجود دارد:سریEF9500 تنها مدل ال جی است که قابلیت استفاده کامل از محتوای HDR و پخش دیسک های بلو ری را دارد که تا آخر امسال انتظار میرود.


در حالی که سری EF9600 اجازه به روز رسانی سیستم عامل را میدهد و باعث میشود که محتوای HDR از خدماتی مانند NETFLIX  ,AMAZON  وvudo استفاده کند و پخش کند ,اما به روز رسانی ها پورت های HDMI تی وی را پوشش نمیدهند.


در حالی که این یک مانع جدی برای OLED های منحنی نیست-دیسک های فوق بلوری هنوز هم جذاب و دیدنی به نظر میرسند-اما این یک مزیت خاص است که تنها تی وی های تخت OLED آن را دارند.


برای کسانی که آشنایی ندارند,ایده پشتHDR این است که تضاد بالا(کنتراست)آن بین سیاه و سفید باعث میشود که تصاویر واقعی تری در صفحه نمایش ایجاد کند.HDR برجستگی های روشن را روشنتر میسازد,با اضافه کردن رئالیسم به درخشش نور خورشید و نور منعکس شده از دریاچه  و یا حجم نور ساطع شده از ماه در یک شب تیره .در تجربه ما این افکت تاثیر گذار است.در واقع بسیاری در صنعت بر این باورند که HDR یک جهش قابل توجه بزرگتری در کیفیت نمایش تصویر و وضوح بالاتر از UHD میدهد.


ال جی ادعا میکند که OLED های آن بسیار مناسب و مخصوص HDR هستند از آنجایی که تکنولوژی این تی وی ها قادر به نمایش بهترین سطح رنگ سیاه است و ما تمایل به قبول این مورد داریم.OLED هایی که در رنگ سیاه عمیق تر هستند بدون ایجاد هاله در اطراف رنگ سفید که تی وی های فعلی دچار آن هستند سطوح رنگ را متمایز میکند .علی رغم ویژگی های تاثیر گذار LED/LCD ها اما در مقایسه کامل همیشه OLED برنده بوده است.


یک مورد که ممکن است نا امید کننده تلقی شود قیمت آن است به خصوص در مقایسه با ال ای دی های مسطح  که هزینه ای بسیار کمتر دارند.اگر چه قابل بحث است که ساختن این مدل از OLED گران تمام خواهد شد- هم اکنون ل جی برترین نام در زمینه بازیهاست-و گرانی در محصولات آن نیز به صورت مشابه وجود خواهد  داشت.همچنین لازم به ذکر است که هم اکنون OLED 55 اینج 1080P با قیمت 2500 و کمتر به فروش میرسد.در خحلی که کمپانی نسل اول این OLED  ها را با 15000 دلار به فروش رسانید(75% کاهش در قیمت تنها در 2 سال)


ما پیش بینی میکنیم که ال جی هفته دیگر در  IFA2015 در برلین این مدل را به نمایش خواهد گذاشت و رسانه های دیجیتال خبر ها را در اختیار شما خواهد گذاشت.




برچسب هاLG4K4K OLEDFLAT OLED
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

IFA 2015: هر آنچه از سامسونگ، سونی، موتورلا و دیگر برندها دیده ایم