سرگرمی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

پلی استیشن محصول کمپانی سونی با فروش ۴۵۰.۱۹ میلیون دستگاه در ۲۵ سال به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.
به گزارش تارنمای روزنامه «ژاپن تودی»، نخستین دستگاه پلی استیشن در ماه دسامبر سال ۱۹۹۴ میلادی (آذر-دی ۱۳۷۳) به بازار آمد و در مدت کوتاهی به دلیل گرافیک سه بعدی و نرم‌افزارهایش به محبوبیت رسید.
پلی استیشن ۲ در ماه مارس سال ۲۰۰۰ (اسفند ۱۳۷۸) به بازار آمد و ۱۵۰ میلیون دستگاه از آن در جهان به فروش رفت. شش سال بعد پلی استیشن ۳ منتشر شد که از فرمت دیسک‌های بلو-ری پشتیبانی می‌کرد. با عرضه پلی استیشن ۴ به بازار، شرکت سونی یک تجارت آنلاین برای بازی‌های ویدئویی به راه انداخت. ۳۶.۹ میلیون کاربر در این پلتفرم مبتنی بر پرداخت حق اشتراک عضو شده و در ازای پرداخت مبلغی ثابت، از بازی‌های آنلاین آن استفاده می‌کنند.
احتمال آن وجود دارد که سونی در آینده نزدیک رکورد جهانی خود را نیز جابه جا کند. این کمپانی ژاپنی اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی کنسول پلی استیشن ۵ را به بازار عرضه خواهد کرد که از فناوری رهگیری پرتو (RTX)  و رزولوشن ۸k پشتیبانی می کند. سونی با عرضه این کنسول بار دیگر به مصاف ایکس باکس مایکروسافت و نینتندو سوییچ خواهد رفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه