تکنولوژی
رضا رزمی۲:۵۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

اپل در کنفرانس خبری امشب خود باز هم همانند گذشته پر قدرت ظاهر شد و علاوه بر معرفی محصولات جدید خود، انقلاب جدیدی در زمینه استفاده از اسمارت فون ها ایجاد کرد. از مهمترین اتفاقات این کنفرانس میتوان به معرفی نسل جدید Apple Watch , iPad Pro , Apple TV , iPhone 6S , iPhone 6S Plus  اشاره کرد. با هم نگاهی کوتاه و مختصر به هر کدام از این محصولات می اندازیم. البته باید به این مورد هم اشاره کنیم که علاقه مندان iOS  باید منتظر نسخه جدید iOS باشند. 

Apple Watch


در بخش Apple Watch  تغییرات عمده ای شاهد نبودیم. مانند تمامی مدل های دیگر شما میتوانید نوتیفیکیشن های خود را در صفحه ساعت خود دریافت کنید و به آنها پاسخ دهید و یا اینکه فعالیت های روزانه خود را تحت نظر و کنترل بگیرید. جالب اینکه بدانید بیش از 10 هزار اپلیکیشن برای ساعت اپلی شما طراحی شده است. اما نکته مورد توجه در باره ساعت اپل بخش سلامت آن می باشد. شما در نسخه جدید می توانید ضربان قلب خود را بصورت زنده ببینید و کنترل کنید، همچنین ضربان قلب شما با روزهای قبل مقایسه میشود و در صورت وجود مشکل می توانید نتیحه این آزمایشاتی که در ساعت شما ذخیره شده را برای دکتر خود ارسال کنید و با دکتر خود در ارتباط باشید. بخش دیگری که شاید مورد توجه مادران باردار قرار بگیرد این است که با این ساعت جدید شما علاوه بر ضربان قلب خود می توانید ضربان قلب کودک خود را ببینید.


و از همه مهمتر اینکه می توانند صدای قلب فرزند خود را بشنوند. این شاید مهمترین اتفاقی است که در نسخه جدید ساعت هوشمند اپل می توان به آن اشاره کرد. قبل از این مادران باردار تنها هنگام سنوگرافی و تعیین جنسیت کودک قادر به شنیدن صدای فرزند خود بودند اما با این ساعت کوچک آنها قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز صدای دلبندشان را بشنوند.


در بخش طراحی کمپانی اپل با شرکت دیگری قرار داد بسته و دستبندهای زیبایی برای Apple Watch ارائه کرده که هم اکنون در سایت اپل در دسترس قرار دارد.

iPhone 6S  و iPhone 6S Plus



شاید نسخه جدید گوشی های آیفون را بتوان انقلابی در تلفن های همراه نامید و به نظر می رسد با این دو مدل جدید آیفون رکورد فروش خود را مجددا خواهد شکست. iPhone 6S  و iPhone 6S Plus دارای ویژگی های خاصی هستند که از مهمترین آنها میتوان به 3D Touch اشاره کرد، اپل که برای اولین بار از این تکنولوژی در ساعت هوشمند خود و با نام Force Touch استفاده کرده بود پس از استقبال کاربران تصمیم گرفت تا این امکان را به گوشی های هوشمند خود نیز اضافه کند. در این مورد باید اشاره کنیم که با 3D Touch نحوه استفاده شما از گوشی به کلی عوض خواهد شد.
 


اما در مورد امکانات و مشخصات فنی iPhone 6S  و iPhone 6S Plus باید به این اشاره کنیم که این دو دیوایس جدید دارای پردازنده ای 70% قوی تر از گرافیک 90% قوی تر و صفحه نمایش Retina ، پردازنده پرقدرت و جدید A9 ، نسل جدید سنسور اثر انگشت ، دوربین عقب 12 مگاپیکسل ، دوربین جلوی 5 مگاپیکسل اشاره کرد. در کنار این مشخصات به نظر عالی ، یک رنگ جدید هم به سه رنگ قبلی اضافه شده است. هم اکنون شما برای خرید آیفون های جدید 4 انتخاب دارید که رنگ برنزی به رنگ های قبلی اضافه شده است.
اما این پایان کار نیست و اپل با ارائه Live Photo پنجره جدیدی به سوی دنیای عکس و عکاسی باز کرده ، Live Photo عکس های شما را برای چند لحظه زنده میکند. این خلاقیت منحصر به فرد اپل با استقبال حاضرین در کنفرانس روبرو شد و به نظر میرسد که با استقبال کاربران هم روبرو خواهد شد.


یکی دیگر از امکانات قابل ذکر در گوشی های جدید اپل قدرت تصویر برداری 4K می باشد. علاقه مندان به تصویر برداری دیگر نیاز به خرید دوربین های گران قیمت نخواهند داشت و با این دو مدل جدید از آیفون به راحتی قادر خواهید بود تا تصویربرداری 4K انجام دهید.

Apple TV


اپل نگاهی بلند مدت و هدفمند در زمینه تلویزیون های خانگی در پیش گرفته اما این نگاه و هدف برای ساخت تلویزیونی جدید با برند اپل نیست. اپل فکر می کند که آینده تلویزیون ها در اپلیکیشن های قابل اجرا بر روی آنها می باشد. برای مثال می توان به اضافه کردن اپل استور و اپلیکیشن ها به Apple TV  اشاره کرد. بدین ترتیب که شما با وصل کردن این باکس کوچک تلویزیون خود را با دنیایی از اپلیکیشن ها ارتباط می دهید و می توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را بر روی تلویزیون خود نصب کنید. کمپانی اپل در بخش بازی و اضافه کردن این بخش به Apple TV  بسیار قوی ظاهر شده و به نظر می رسد که تصمیم گرفته تا با ورود به این بخش حتی با کنسولهای بازی خانگی هم به رقابت بپردازد ، صد البته که هنوز ابتدای راه می باشد و برای رسیدن به این هدف میبایست تلاش های بسیاری انجام دهد.


بر خلاف مدل های قبلی Apple TV این بار با حافظه داخلی ارائه می شود تا کاربران برای نصب اپلیکیشن ها و بازی های متعدد دچار مشکل نشوند. از نکات دیگر و قابل توجه می توان به کنترل لمسی در نسخه جدید این دیوایس اشاره کرد که قدرت و سرعت عمل بیشتری را به کاربران می دهد. همچنین بازی های چند نفره در حال اضافه شدن به این مجموعه هستند و شما می توانید در کنار خانواده به بازی بپردازید و همچنین نیازی به نگران بودن درباره کمبود کنترل یا دسته بازی نیست چرا که شما می توانید از گوشی خود برای به عنوان دسته بازی استفاده کنید.


یکی دیگر از نقات قوت Apple TV  وجود نسخه بسیار پرقدرت Siri  و دیتابیس بسیار قوی آن است. شما می توانید برای مثال با نام بازیگر مورد نظر به دنبال فیلم مورد نظر خود بگردید یا از Siri بخواهید که فیلم را برای شما به جلو یا عقب ببرد و از نکات بسیار مثبت آن می توان به این اشاره کرد که برای مثال در حال تماشای فیلمی هستید و بخشی از فیلم متوجه جمله یا عبارت گفته شده نمی شوید ، نگران نباشید کافیست که از Siri بپرسید که چه جمله یا بارتی گفته شده است. Siri فیلم را کمی به عقب برده و بخش مورد نظر شما را زیر نویس میکند.

و اما iPad Pro


  به گفته خود اپل این بزرگترین و بهترین آیپدیست که تا به حال ساخته شده است و اگر نگاهی به مشخصات و توانایی های این آیپد بیندازید متوجه خواهید شد که اپل در این زمینه بزرگ نمایی نکرده است. آیپدی بی نظیر که می تواند نیاز های شما را برای انجام کارهای سخت و دشواری که حتی PC  ها از عهده آن بر نمی آیند براحتی آنجام دهد. اپل برای اثبات این ماجرا تصویری از یک طراحی بسیار سنگین اتوکد را بر روی این آیپد به نمایش گذاشت تا به حاضرین نشان دهد آیپد جدید پرچمدار جدید بازار تبلت ها خواهد بود. به نظر می رسد که اپل با ارائه این تبلت بازار ادارات و شرکت ها را نشانه گرفته باشد چرا که این غول جدید کمپانی اپل برای انجام کارهای سخت و دشوار طراحی شده ، اپل برای اینکه توجه شرکت ها و موسساتی که از مجموعه آفیس استفاده می کنند را به خود جلب کند کلیپی را به نمایش گذاشت که در آن iPad Pro کاملا سازگار با آفیس بوده و امکان استفاده همزمان از برنامه های این مجموعه و انتقال داده ها بین نرم افزارهای این مجموعه ، به راحتی امکان پذیر است.


همچنین اپل از قلم جدیدی با نام Apple Pencil رو نمایی کرد که مخصوص این نشخه از آیپد می باشد که در نوع خود این قلم هم جزو محصولات منحصر به فرد اپل می باشد. این آیپد دارای صفحه نمایش 12.9 اینچی می باشد و بزرگترین صفحه نمایش را در میان آیپدهای قبلی داراست. از دیگر ویژگی های iPad Pro می توان به مالتی تسک بودن و همچنین دوربین های بهینه سازی شده آن اشاره کرد، اپل بر خلاف گذشته از 4 بلندگو در این مدل استفاده کرده است. در نگاه کلی می توان این محصول را وسیله ای مبسیار مناسب برای حرفه ای ها دانست، کسانی که به دنبال انجام کارهای سنگین با دیوایسی کوچک و راحت هستند دانست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ شهريور
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل آیفون 6S Plus را معرفی کرد؛ بزرگترین و قدرتمندترین آیفون تاریخ