تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

مدیرعامل Facebook، مارک زاکربرگ، طبق گفته‌ای که در هنگام تولد فرزندش بیان کرده بود، قصد بخشیدن تمامی دارائی‌هایش را دارد. وی تنها در طی یک ماه گذشته، ۳۰۰ میلیون دلار از سهام Facebook خود را واگذار کرده است که از این مقدار، ۹۵ میلیون دلار آن در چند روز تجاری اخیر واگذار شده است.
زاکربرگ در پی این فروش، در حدود ۷۴۲هزار سهم خود را تحت قانون تجارت 10b5-1 به فروش رسانده است. این قانون راه‌کاری است برای مدیران اجرائی شرکت‌ها تا از Insider Trading جلوگیری کنند. Insider Trading عمل غیرقانونی از نقل و انتقال سهام یک شرکت است که توسط فردی که در درون شرکت دارای اطلاعات محرمانه است، صورت می‌گیرد.
این خبر نباید نگرانی برای سهامداران Facebook ایجاد کند، چرا که زاکربرگ پیش‌تر قول بخشیدن تمام سهام Facebookاش را در طول زندگی‌ داده است. زاکربرگ همچنان ۴۰۰ میلیون از سهام این شرکت را در اختیار دارد و هنوز از مقصد سرمایه‌های فروخته شده‌ی آقای زاکربرگ اطلاعی در دست نیست.
ایجاد بنیادهای خیریه و سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های تحقیقاتی نوین، موارد سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌داران بزرگ دنیای فناوری، عموما به سمت آن جذب می‌شوند. باید دید سرمایه‌های آقای زاکربرگ سر از کجا در می‌آورند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

WhatsApp از مرز 800 میلیون کاربر فعال ماهیانه عبور کرد