کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ ارديبهشت

به گزارش رویترز، بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی آنلاین جهان یک بار دیگر به سرمایه‌گذاران هشدار داد که رشد درآمد تبلیغاتش به احتمال زیاد از سطح بالای جاری نزول خواهد کرد. به نظر این هشدار فراتر از سود و درآمد سه ماهه‌ی فزاینده‌ی Facebook بود که از محل رشد بخش تجارت تبلیغات در گوشی‌های همراه حاصل شده است. هر چند هنوز نشانه‌هایی از این سقوط همانطور که شرکت به پنجمین سالگرد عرضه‌ی عمومی سهام خود نزدیک می‌شود، وجود ندارد.
مدیر اجرایی این شرکت، Mark Zuckerberg اعلام کرد که این شروع خوبی برای سال 2017 بود. سهام Facebook در معاملات پس از بازار 2.7 درصد سقوط کرد و به 147.6 دلار رسید. همچنین در روز سه‌شنبه سهام شرکت در تمامی مدت بالای ۱۵۳.۶ دلار بود.
David Wehner، ریاست ارشد امور مالی در جریان کنفرانسی مالی گفت شرکت انتظار دارد رشد درآمد تبلیغاتش تا پایان سال 2017 به طور معناداری سقوط کند. همچنین او هشدارهای قبلی شرکت درباره‌ی محدودیت در هزینه و تعداد آگهی‌های تبلیغاتی را تکرار کرد که این باعث شده حجم بالایی از صفحات کاربران اشغال شود و موجب دلخوری آنان نیز گردد.
Facebook همچنین در این گزارش اعلام داشت سود سه ماهه‌اش با ۷۶.۶ درصد رشد به صورت سالانه به ۳.۰۶ میلیارد دلار رسید و کل درآمد شرکت با بیش از 79 درصد رشد به رقم ۸.۰۳ میلیارد دلار بالغ گردید. بنابر تحقیقات شرکت eMarketer انتظار می‌رود این غول شبکه‌ی اجتماعی از محل درآمد تبلیغات موبایل در سال 2017، ۳۱.۹۴ میلیارد دلار کسب کند، در واقع ۴۲.۱ درصد بیشتر از سال گذشته.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه