کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

کاربران گوشی های هوشمند محصول سه کمپانی پیشرو، حدس می‌زنند که تولید کنندگان این محصولات در آینده‌ای نزدیک قیمت محصولات خود را کاهش دهند، اما با انتشار این خبر که نشان می‌دهد این سه کمپانی از فروش محصولات خود چنین سودی را از کاربران دریافت می کردند، متعجب شدند.
کارشناسان به تازگی میزان درآمد Apple، Samsung و Huawei از فروش گوشی‌های هوشمند را بررسی و اعلام کردند. بر اساس این گزارش، فقط در سه ماهه ی آخر سال جاری، شرکت های ذکر شده از فروش گوشی‌های هوشمند خود، ده ها میلیارد دلار سود کرده اند.
سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند کمپانی Samsung، برابر با 13 میلیارد دلار برآورد شده است. بنابراین باید گفت، این شرکت کره جنوبی 32 درصد سود خالص را از فروش محصولاتش دریافت کرده است اما به احتمال زیاد قصد دارد تا قیمت ها را کاهش می دهد، زیرا به پیشرفت‌های جدیدی در رابطه با تولیدات خود فکر می کند.
کمپانی مورد بررسی دیگر Huawei است. به گفته ی تحلیلگران، این تولید کننده‌ی چینی با سرمایه گذاری حداقل در زمینه‌ی نوآوری، تلاش می کند تا سود خالص خود را از تولید محصولاتش افزایش دهد. این کمپانی همانند Apple، میزان 42 درصد سود خالص از فروش محصولات خود را به دست آورده اند.
با این حال، باید به این نکته توجه داست که این کمپانی آمریکایی همچنان به دنبال سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در جهت ارتقای نام تجاری خود در رسانه ها و دید عموم است. گفتنی است هیچ یک از این تولید کنندگان در مورد سود هنگفت به دست آمده از جیب کاربرانشان آن هم به میزان چند برابر ارزش واقعی دستگاه، خجالت زده نیستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه