ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ ارديبهشت

به گزارش پیوست، گزارش سالانه کافه‌بازار نشان می‌دهد که این پلتفرم توسعه برنامه‌های اندرویدی ۸.۲ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و تعداد کاربرانش در خارج از کشور نیز به ۵۲۰ هزار نفر می‌رسد.
این آمار در حالی در گزارش «رشد صنعت برنامه‌های موبایلی ۹۷ » دیده می‌شود که این پلتفرم فروردین ماه سال جاری و در آستانه ۸ سالگی خود اعلام کرد که نصب این پلتفرم روی دستگاه دیجیتال کاربران از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشته است.
به گزارش پیوست، جدیدترین داده‌های این گزارش نکات جالبی را از رشد صنعت برنامه‌های موبایلی ایرانی نمایان می‌کند؛ از جمله رشد درآمد بازی‌های ایرانی و درآمد سالانه توسعه‌دهندگان ایرانی. براساس این گزارش کافه‌بازار، در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون تراکنش موفق در این پلتفرم ثبت شده و از سوی دیگر نیز مجموع درآمد خالص توسعه‌دهندگان این پلتفرم تا پایان سال ۹۷ برابر با ۲۵۸ میلیارد تومان بوده است.
همچنین کاربران ایرانی نسبت به سال ۹۶ تمایل بیشتری به خرید بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی و به خصوص خرید درون برنامه‌ای داشته‌اند. از جمله برنامه‌هایی که در سال ۹۷ بیشترین میزان نصب از سمت کاربران را به خود اختصاص داده بودند، اپلیکیشن‌های فعال در حوزه مالی بوده‌اند که افزایش ۴۳ درصدی نرخ رشد نصب داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، ۳۱ هزار بازی و ۱۳۲برنامه در این پلتفرم به کاربران عرضه می‌شود و  از سوی دیگر نیز ۲۲ هزار توسعه‌دهنده در کافه‌بازار بازی‌ها و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و متوسط تعداد برنامه‌های روی هر دستگاه اندرویدی ۶۳ برنامه است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه