ایران از این لحاظ در رتبهی سوم منطقه قرار دارد و تنها ترکیه و عربستان به ترتیب با درآمد حدود 800 میلیون دلار و 630 میلیون دلار و رتبهی جهانی 18 و 19 در رتبههای بالاتر قرار دارند.
بر اساس این گزارش، تنها با شناخت صحیح و نقشآفرینی در صنعت جهانی بازیهای رایانهای میتوان با حضور بازیهای خارجی در کشور مواجهه صحیح داشت، در غیر این صورت تولیدات کم کیفیت و پیرو خارجی، کمکی به صنعت بازی نمیکند و مصرفکننده کالای خارجی خواهیم بود.
اولین سیاست مختص بازیهای رایانهای در سال 94 توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید که طبق آن بیش از 20 سازمان وابسته به دولت در زمینهی بازیهای رایانهای با در نظر گرفتن اولویتها باید با یکدیگر همکاری کنند. در گزارش مرکز پژوهشها، مختصری از جنبه های کلیدی تغییرات بازار جهانی بازیهای رایانهای بررسی شد. این بررسیها نشان میدهد از لحاظ اقتصادی صنعت بازیهای رایانهای به سرعت روندی رو به رشد را طی میکند و از طرفی با وجود نوآوریها و تغییرات شدید و ظهور پلتفورمهای جدید در صنعت بازیهای رایانهای امکان شکوفایی کسبوکارهای نوپا در این صنعت بسیار زیاد است.
بر اساس این گزارش، تنها با شناخت صحیح و نقشآفرینی در صنعت جهانی بازیهای رایانهای میتوان با حضور بازیهای خارجی در کشور مواجهه صحیح داشت، در غیر این صورت تولیدات کم کیفیت و پیرو خارجی، کمکی به صنعت بازی نمیکند و مصرفکننده کالای خارجی خواهیم بود.
اولین سیاست مختص بازیهای رایانهای در سال 94 توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید که طبق آن بیش از 20 سازمان وابسته به دولت در زمینهی بازیهای رایانهای با در نظر گرفتن اولویتها باید با یکدیگر همکاری کنند. در گزارش مرکز پژوهشها، مختصری از جنبه های کلیدی تغییرات بازار جهانی بازیهای رایانهای بررسی شد. این بررسیها نشان میدهد از لحاظ اقتصادی صنعت بازیهای رایانهای به سرعت روندی رو به رشد را طی میکند و از طرفی با وجود نوآوریها و تغییرات شدید و ظهور پلتفورمهای جدید در صنعت بازیهای رایانهای امکان شکوفایی کسبوکارهای نوپا در این صنعت بسیار زیاد است.