کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

اوبر قبل از عرضه‌ی عمومی اولیه‌ی پیش‌بینی شده‌اش برای سال جاری، زیان خالص ۸۶۵ میلیون دلاری را برای سه ماهه‌ی چهارم گزارش کرد. با این وجود، این اعداد و ارقام از مزیت مالیاتی برخوردار شدند که شرکت را از گزارش زیان خالص ۱.۲ میلیارد دلاری در این دوره نجات داد. بر اساس فاکتورهای مقدماتی، زیان خالص اوبر در سه ماهه‌ی پایانی از سال ۲۰۱۸، ۷۶۸ میلیون دلار بود.
اوبر برای سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، زیان خالص قبل از پرداخت مالیات را ۹۷۱ میلیون دلار اعلام کرده بود. صرف نظر از این موارد، زیان‌های اوبر در این سه ماهه ادامه داشت.
با این حال، زیان‌های EBIDTA تعدیل شده‌ی شرکت به ۸۴۲ میلیارد دلار رسید که افزایش سالیانه‌ی ۸۸ درصدی داشت و نسبت به سه ماهه‌ی قبل از آن هم ۶۰ درصد رشد کردند. در سه ماهه‌ی قبل، ضررهای EBIDTA تعدیل شده‌ی اوبر به ۵۲۷ میلیون دلار رسید. این افزایش ضررها را می‌توان به افزایش رقابت و سرمایه‌گذاری چشمگیر در حوزه‌هایی چون Elevate و وسایل حمل‌ونقل کوچکتری چون دوچرخه و اسکوتر نسبت داد.
در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸، ذخیره‌ی ناخالص شرکت (میزان مبلغ به دست آمده پیش از پرداخت دستمزد رانندگان) با ۱۱ درصد افزایش سه ماهه به ۱۴.۲ میلیارد دلار رسید، افزایش ۲ درصدی درامد سه ماهه‌ی شرکت هم درامد آن را به ۳ میلیارد دلار رساند.
ذخیره‌ی ناخالص اوبر و درآمد آن نیز به طور سالیانه، به ترتیب ۳۷ و ۲۴ درصد رشد داشتند، اما به عنوان درصدی از ذخیره‌ی ناخالص، درآمد آن ۲۱.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه