کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ شهريور

مزایده باند فرکانسی ۳.۵ گیگاهرتز در آمریکا بسته شد و با درآمد 4.59 میلیارد دلاری آن برای این کشور، انتظارات از برگزاری مزایده های بعدی 5G ده برابر افزایش یافته است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، FCC اعلام کرده است که این حراج بعد از دریافت 76 پیشنهاد طی مدت یک ماه گذشته برای 91.1 درصد از فرکانس های موجود بسته شده است.
درحالیکه دولت بدون شک از نتیجه نهایی این مزایده خشنود است، آجیت پای، رئیس FCC گفته است که این مزایده یک موفقیت چشمگیر برای آمریکا بوده است.
تحلیلگران صنعت تلکام در ماه های منتهی به زمان برگزاری این مزایده، پیش بینی های کاملا متفاوتی از این مزایده داشتند و درحالیکه برخی از درآمد نهایی بیش از 4.6 میلیارد دلاری دولت سخن می گفتند، برخی دیگر پیش بینی های بسیار پایین تری از این رقم داشتند.
ساشا جاوید، مشاور فناوری و حقوقی و مدیر ارشد عملیاتی شبکه دیتای BitPath درباره این مزایده گفته است: نتایح این مزایده از پیش بینی های بسیار خوبی برای مزایده C-band که برگزاری آن برای ماه دسامبر برنامه ریزی شده است، حکایت می کند.
او افزوده است: حتی اگر مزایده باند فرکانسی 280 مگاهرتز C-band با قیمت نهایی این مزایده برگزار شود، در مورد مزایده ای با رقم حدود 19 میلیارد دلار صحبت می کنیم. اما از آنجایی که فرکانس 280 مگاهرتز در C-band محدودیت های باند فرکانسی CBRS را ندارد، قیمت های این مزایده می تواند تا دو برابر و با نرخ 38 میلیارد دلار یا بیشتر باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه