کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

AMD در حال بازگشت و به دست گرفتن سهم بازار از رقیب اصلی خود اینتل است، این‌ها را می‌توان از گزارش نتایج درآمدی این شرکت فهمید. این سازنده‌ی پردازنده‌ی PC و تراشه‌های گرافیکی برای سه ماهه‌ی جاری خود درآمد ۱.۶۵ میلیارد دلاری را گزراش کرد که بیش از ۴۰ درصد سال قبل از آن بود. از آنجایی که بازار PC رشد ۴۰ درصدی نداشته است، و اینتل هم رشدی به این سرعت را تجربه نکرده، این منطقی است که نتیجه بگیریم جدیدترین پردازنده‌های AMD در حال تسلط بر بازار هستند.
این روند در سه ماهه‌ی قبل هم مشهود بود. با ارائه‌ی پردازنده‌های مبتنی بر Zen در سال ۲۰۱۷، AMD شاهد دستاورد بی‌نظیری از سهم بازار – از ۸ درصد در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ به ۱۲ درصد در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ – بر خلاف جایگاه ضعیف‌تر اینتل بود. حالا AMD مجموعه‌ی گسترده‌تری از تراشه‌ها را می‌سازد که به خط تولید وسیع اینتل حمله می‌کند. در معاملات پس از ساعات بورس، قیمت هر سهم AMD با بیش از ۹ درصد رشد به ۱۰.۶۲ دلار رسید.
هفته‌ی گذشته، AMD دومین نسل از تراشه‌های دسکتاپ Ryzen را عرضه کرد. معماری مبتنی بر Zen می‌تواند ۵۲ درصد دستورالعمل بیشتری در هر پالس نسبت به نسل قبل انجام دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه