گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

کمپانی Facebook از کمیسیون ایالات متحده درخواست کرده است تا قوانین ردیابی اینترنتی را تغییر دهد. البته درخواست های مشابهی نیز از دو کمپانی Amazon و Google به این کمیسیون ارائه شده است. گوگل درخواست تجدید نظر خود را به دنبال تشدید فعالیت های نظارتی آژانس امنیت اطلاعات ملی آمریکا با استفاده از برنامه ی PRISM، با هدف به دست آوردن داده های کاربران اینترنتی به این کمیسیون مطرح کرده است.
به طور خاص درخواست گوگل از کمیسیون این است تا در مورد داده های جمع آوری شده شفاف سازی نماید و دامنه ی جامعه ی تحت کنترل را محدود به افراد مورد نظر خود نماید. علاوه بر این در درخواست تجدید نظر عنوان می شود که آژانس های امنیتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران، باید با ارائه ی حکم قضایی عمل کنند.
همچنین نماینده ی این کمپانی در صحبت های خود افزود این کمپانی حمایت خود را برای تغییر قوانین اینترنتی که در سال 2008 و بر اساس عملکرد استفاده ی قانونی از برنامه ی PRISM به تصویب رسیده است را اعلام می دارد. PRISM یک برنامه ی نظارتی در اینترنت است که نهاد امنیت ملی آمریکا با استفاده از آن امکان جمع آوری داده های کاربران اینترنت را حتی خارج از مرزهای ایالات متحده را خواهد داشت. آمریکا اجازه ی نظارت بر زیرساخت کشورهای دیگر جهان را ندارد، در نتیجه شرکت های بزرگ اینترنتی نظیر شبکه های اجتماعی Facebook را ملزم به ارائه ی امکان دریافت داده از سراسر جهان کرده است. البته شرکت های مختلف با این امر کاملا مخالف هستند اما متاسفانه این آژانس با استفاده از راهکار هایی همچون امکان ادامه ی حیات تجاری و کسب و کار در بازار های جهانی، آنها را متقاعد خواهند کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه