اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

پیام‌رسان تلگرام در ماه آوریل در روسیه مسدود شد، اما هنوز هم در نسخه‌ی روسی App Store وجود دارد. آن طور که Wccftech گزارش کرد، در اقدام دیگری برای قطع کامل تلگرام، روسیه از اپل خواسته است این اپلیکیشن را از App Store حذف کند و از ارسال اعلانات (Push Notification) به کاربران روسی خودداری کند.
مقامات رسمی روس اعلام کردند در یک نامه‌ی الزام‌آور قانونی، به اپل یک ماه فرصت دادند تا این کار را عملی کند قبل از اینکه دولت روسیه این شرکت را از طریق مجازات نقض این درخواست، وادار به انجام کاری کند.
تلگرام که ابتدا در مسکو قرار داشت در ماه آوریل به علت رد کردن درخواست سرویس امنیت فدرال روسیه برای به اشتراک‌گذاری کلیدهای رمزنگاری برنامه‌اش به این دولت تحت فشارهای شدید قرار گرفت. پس از آن دادگاهی در روسیه دستور توقف تلگرام را در این کشور داد تا زمانیکه این برنامه کلیدهای رمزنگاری‌اش را در اختیار روسیه بگذارد، این دادگاه دلیل کار خود را استفاده‌ی مجرمان و تروریست‌ها از پلتفرم رمزنگاری شده برای ارتباطات اعلام کرد. سپس در اوایل ماه می، روسیه ۵۰۰ سرویس VPN و پراکسی را برای محدود کردن بیشتر دسترسی به تلگرام مسدود کرد.
اما به رغم این تلاش‌ها، اکثریت کاربران در روسیه هنوز امکان دسترسی به این پیام‌رسان را دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه