موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

سامسونگ از کاربران خود خواسته است که گوشی های هوشمند Galaxy Note 7خود را خاموش کنند و در اسرع وقت آن را برای تعویض تحویل دهند. به گزارش رویترز این بیانیه سبب افت شدید سهام این کمپانی در بازار بورس و اوراق بهادار جهانی شده است.


سامسونگ در تاریخ 2 سپتامبر دستور توقف خط تولید گوشی  گلکسی نوت 7 را به علت دومین مورد احتراق این گوشی صادر کرد و این باعث شد تا در شبکه های اجتماعی خبر های در پیرامون این اتفاق منتشر شود همچنین در بسیاری از کشور ها ممنوعیت رسمی برای استفاده این گوشی در هواپیما صائر شد.
در بیانه سامسونگ آمده است:گوشی های گلگسی نوت 7 خود را خاموش کنید و فورا آن را تغییر دهید.
اثرات منفی
کارشناسان معتقدند که این وضعیت تاثیر ماندگاری بر وجه ی این شرکت دارد و برای به دست آوردن مجدد اعتبار سامسونگ نیاز به صرف 211 میلیارد دلار آمریکا در بازاریابی جهانی می باشد.
اما در حال حاضر اولین تاثیر منفی در موقعیت اوراق بهادار شرکت رخ داده است. با بیانه اخیر سامسونگ مبنی بر خاموش کردن فوری گلگسی نوت 7 ، میزان سهام این کمپانی در بازار جهانی 6,98% کاهش یافته است. درنتیجه ارزش بازار سامسونگ 22 میلیارد دلار کاهش یافت که این میزان حداکثر سقوط سهم در 8 سال گذشته است.
البته این اولین سقوط شرکت در بازار سرمایه نیست. اولین بر در تاریخ 9 سپتامبر پس از ممنوعیت استفاده از تلفن های هوشمند در هواپیما سهام سامسونگ 10 میلیارد دلار کاهش یافته بود.

برچسب هاNote7Samsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

علت احتراق باتری‌های موبایل