گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

تعدادی از کارکنان شرکت مایکروسافت روز جمعه از این شرکت خواستند قرارداد سخت‌افزاری ۴۸۰ میلیون دلاری‌اش برای تامین ارتش ایالات متحده را لغو کند. علاوه بر این، ۴۹ کارمند دادخواستی را امضا کردند و خواستار توقف توسعه‌ی "هر نوع فناوری تسلیحاتی" شدند.
این تلاش سازماندهی شده که از طرف سه نفر از کارمندان مایکروسافت به رویترز گزارش شد، ادامه‌ی آخرین اعتراض کارمندان بخش فناوری در سال گذشته به مشارکت با دولت در زمینه‌ی فناوری‌های نو ظهور است.
مایکروسافت در ماه نوامبر برنده‌ی مناقصه‌ی تامین ارتش ایالات متحده‌ی امریکا با ۲۵۰۰ نمونه هدست‌های واقعیت افزوده شد که به طور دیجیتال اطلاعات موقعیتی را در مقابل چشم کاربر نمایش می‌دهد. دولت گفته بود از این دستگاه در میدان جنگ و برای کم کردن مرگ و میر سربازان، تحرک، و آگاهی‌های موقعیتی استفاده می‌کند.
در دادخواست اعتراضی کارمندان به مدیران مایکروسافت که بر روی توئیتر پست شده بود، آن‌ها گفته بودند برای توسعه‌ی تسلیحات هسته‌ای استخدام نشده‌اند، و خواهان دانستن این موضوع هستند که کارشان چگونه استفاده می‌شود.
کارمندان معترض از مایکروسافت خواستند "یک سیاست استفاده‌ی قابل قبول برای عموم" به منظور نظارت خارجی بر فناوری توسعه دهد تا از نظر عمومی مجبور به رعایت آن باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه