کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير

IBM و Groupon از سال ۲۰۱۶ درگیر جنگ حقوقی در زمینه‌ی استفاده از پتنت‌ها هستند. این غول فناوری، وب‌سایت معاملات آنلاین Groupon را به بهره‌برداری بدون اجازه از چهار پروتکل تجارت الکترونیک خود متهم کرد. حالا، IBM درخواست ۱۶۷ میلیون دلار از Groupon کرده است و به اعضای هیات منصفه‌ی دادگاه گفته که شرکت‌های آمازون و فیسبوک در ازای خرید حق مجوزهای این شرکت بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون دلار پرداخته‌اند، در حالیکه Groupon از انجام آن سر باز زده است.
دو مورد از پتنت‌های درگیر مربوط به سرویس آنلاین Prodigy، پیش از اینترنت در دهه‌ی ۸۰ میلادی هستند. دو مورد دیگر هم مربوط به فناوری "ورود یکپارچه" هستند که به کاربران اجازه‌ی ورود به وب‌سایت با حساب‌های فیسبوک و گوگل را می‌دهد. وکیل Groupon هم گفت این مورد معتبر نیست، چراکه حق مجوزهای مورد بحث این وب‌سایت جهانی را پوشش نمی‌دهد، به این دلیل که IBM آن‌ها را نساخته است.
وکیل Groupon همچنین IBM را متهم کرد که از پتنت‌هایش برای تحت فشار گذاشتن دیگر شرکت‌ها و کسب درامد استفاده می‌کند. در واقع ما اینجا هستیم زیرا IBM کسب‌وکار دیگری دارد که در تبلیغات خود درباره‌ی آن ها صحبت نمی‌کند.
بلومبرگ گزارش می‌کند، IBM از ۲۵ سال گذشته تاکنون هر ساله بیشترین تعداد حق مجوزها را در ایالات متحده برنده می‌شود. این نشریه می‌گوید که صدور گواهینامه‌ی IP، تجارت حاشیه‌ای بزرگی برای این شرکت است، اما هنوز هم فقط کمتر از ۲ درصد درآمد آن را شامل می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه