ایران و جهان
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

مهم‌ترین اتفاق سال ۱۳۹۶ در حوزه‌ی فناوری اطلاعات را شاید بتوان نزدیک شدن هرچه بیشتر این حوزه به بخش اقتصادی یا همان اقتصاد دیجیتالی ارزیابی کرد. امری که ظاهراً دولت دوازدهم برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی خود به آن چشم امید دوخته است.
به گزارش ایسنا، در سالی که گذشت بیش از هرسال دیگری واژه‌ی اقتصاد در کنار فناوری اطلاعات قرار گرفت. علت آن‌ هم شاید تلاش دولت برای باز کردن درگاهی جدید برای رهایی از مشکلات اقتصادی و بروکراسی دست‌وپا گیر و مستعد فساد اقتصادی است. در صدر این مشکلات اقتصادی مسئله‌ی بیکاری قرار دارد که در دولت‌های مختلف برای آن برنامه‌ریزی درستی انجام نشد و حالا بار کجش به منزل دولت تدبیر و امید رسیده است؛ به نظر می‌رسد دولت دوازدهم برای حل این معضل بر روی اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات یا همان اقتصاد دیجیتال حساب ویژه‌ای بازکرده است.
تصمیمات و صحبت‌های مطرح‌ شده در جلسه‌ی اخیر شورای عالی فضای مجازی به ریاست روحانی نشان داد که چرخش دولت به سمت اشتغال‌زایی در فضای مجازی و تحقق اقتصاد دیجیتال جدی است. به‌طوریکه در آخرین جلسه‌ی شورای عالی فضای مجازی، چارچوب و مبانی اولویت‌های مطرح برای توسعه‌ی فضای مجازی در سال ۱۳۹۷ مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و بر اقتصاد فضای مجازی با رویکرد ایجاد اشتغال، به‌ عنوان اولویت اصلی توسعه‌ی فضای مجازی تأکید شد.
بر اساس طرحی که برای این منظور در شورای عالی فضای مجازی مطرح است، اقتصاد فضای مجازی با رویکرد ایجاد اشتغال، اولویت اصلی توسعه‌ی فضای مجازی در سال آینده است که از جلسه‌ی آینده‌ی این شورا به شکل محتوایی موردبررسی و مفاد آن مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه