موبایل و تبلت
نرگس درمیانی۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد


از وقتی که Jim Balsillie و Mike Lazaridis به عنوان مدیران BlackBerry شکست خوردند، هیچکدام در عموم در رابطه با علت این سقوط حرفی نزده اند. دو و چندین نفر دیگر، در این باره لب به سخن گشودند. از جمله 2 گزارشگر از Globe و Mail از تورنتو: Jacquie McNish نویسنده باسابقه در زمینه تجارت و نویسنده چندین کتاب و دیگری Sean Silcoff کسی که در مورد کمپانی ها گزارش می دهد. نتایج این گزارش ها تحت عنوان Losing Signals سه شنبه در ایالات متحده منتشر شد که ناگفته های سقوط BlackBerry را برملا می کند. ابتدا به بیان بعضی جزئیات تاریخ اولیه BlackBerry پرداخته و سپس در فصل بعد، جزئیاتی را در مورد با آشفتگی های تجاری و رابطه ای را در حوالی زمان سقوط آن ها، عنوان کرده است.
سوال: چگونه شما توانستید تا بدین اندازه به آقای Lazaridis و آقای Balsillie دسترسی داشته باشید؟
در سال 2013، وقتی که ما در حال بررسی کمپانی بودیم، sean وارد شد. تا این لحظه، Jim Balsillie و Mike Lazaridis بخاطر داستان-های شایع بسیار مایوس بودند و خود داستان هایی پیچیده ای عنوان می کردند. 
در این زمان من و Sean احساس کردیم که به روانشناسی علاقه-مندیم. ما با 120 نفر مصاحبه کردیم و من فکر می کنم که اکثر آن ها دچار نوعی سندرم استرس ناشی از ضایعه بودند.
سوال: واکنش اولیه شما به iphone چه بود؟
:Mr. Silcoff این یک رویارویی جالب بین تیم هایی که روی گوشی های هوشمند کار می کردند در گوگل بود. اما BlackBerry به این سمت نرفت.
Ms. McNish: چیزی را که آن ها به درستی درک نکردند این بود که چگونه وقتی که AT&T وابستگی خود را به اپل اعلام کرده بود، ورق برگشته است. BlackBerry تمام مدل های تجاری خود را مطابق با پیشنهاداتی که نمایندگان آن ها در شبکه هایشان دریافت کرده بودند، ساختند.
اولین چیزی که Mike Lazaridis با دیدن iphone گفت، این بود که این هرگز کار نخواهد کرد و شبکه آن را رد خواهد کرد.
سوال: وقتی که iphone ابتدا به صورت انحصاری توسط AT&T فروخته شد، چرا BlackBerry به اجبار به سمت تجارت صفحه لمسی، با نام تکنولوژی Storm رفت. از طرفی دیگر مجبور به پذیرش فاجعه ی حراج شد؟
:Mr. Silcoff آن ها برای رفتن به سمت صفحه لمسی تحت یک ضرب الاجل قرار گرفتند و برای آن ها روشن نبود که آیا iphone در بازار برای خود جا باز می کند با خیر.
یکی از بزرگترین چیزهایی که در کتاب ما افشا شد، اعمال فشار زیاد از طریق پیام آوران رقابت بین گوشی های هوشمند بود. Verizon به BlackBerry فشار آورد تا Storm را در ظرف کمتر از 1 سال، راهی بازار کند. در نتیجه محصول با  شکست مواجه شد و Vrizon تقاضای 500 میلیون دلار برای ریکاوری آن کرد. BlackBerry این خواسته را نپذیرفت اما در نهایت 100 میلیون دلار جهت تعمیر آن متقبل شد.
Ms. McNish: Daivid Yach مدیر قبلی کمپانی گفت: او با نگاه به گذشته دریافت که محصولات باید زیبا و سرگرم کننده باشند اما هدف آن ها فقط کارایی، امنیت و چیزهایی بود که مردم در دنیای تجارت می خواستند.
سوال: شما برای مدیر حال حاضر کمپانی، John Chen پیشرو می-بینید؟
Ms. McNish: آن ها نباید به دنبال بازسازی سریع باشند زیرا مدیریت مالی حساب شده ای از BlackBerry به جا مانده است پس این قسمت وقت کافی دارند.
:Mr. Silcoff John Chen کار دشواری پیشرو دارد. درآمد آن ها پایین است و هنوز مطمئن نبست که آیا دنیا به تلفن های BlackBerry نیاز بیشتری دارد یا خیر. او افکار بلندپروازانه ای دارد اما او مجبور است نشان دهد که راه او صدها میلیون دلار عایدی خواهد داشت.

برچسب هاPhoneBlackBerry
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مشخصات اسمارت‌فون جدید BlackBerry