گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

به گزارش مهر به نقل از ای بی سی نیوز، این صخره‌ها و سنگ‌ها در مرکز فضایی جانسون ناسا نگهداری می‌شوند و تا به حال عده بسیار محدودی فرصت بازدید از این مرکز و لمس سنگ‌های کره ماه را پیدا کرده‌اند.
در این آزمایشگاه به شدت تحت محافظت، صدها کیلوگرم سنگ‌ها و صخره‌های جمع آوری شده از کره ماه نگهداری می‌شود. این سنگ‌ها نزدیک به نیم قرن قبل توسط فضانوردان فضاپیمای آپولو طی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ جمع آوری شده‌اند.
ناسا سرانجام تصمیم گرفته مشاهده برخی نمونه‌های این سنگ‌ها را برای محققان و پژوهشگران ممکن کند و به زمین شناسان هم امکان دهد تا برای بررسی این نمونه‌ها با فناوری قرن بیست و یکم اقدام کنند. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ مجدداً فضاپیمایی را به کره ماه بفرستد.
وزن مجموع سنگ‌ها و صخره‌های کره ماه به ۳۸۲ کیلوگرم می‌رسد و بررسی برخی از آنها اطلاعات منحصر به فردی را در مورد عمر کره ماه، نحوه شکل گیری آن و ماهیت مواد شیمیایی موجود در ماه در اختیار بشر گذارده است. برخی از این نمونه‌ها در شرایط خلأ نگهداری می‌شوند تا در معرض جو کره زمین قرار نگرفته و حالت طبیعی خود را حفظ کنند. برخی دیگر نیز در شرایط یخ زده شده یا در درون محفظه‌های گاز هلیوم نگهداری می‌شوند.
کارشناسان ناسا هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه نمونه‌های منتخب برای بررسی‌های علمی در دسترس محققان قرار بگیرند تا کمترین میزان آسیب به آنها وارد شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه