ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

وزیر ارتباطات با ابلاغ سیاست‌های ۹ گانه در بخش برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی این وزارتخانه، دستور بازنگری و نهایی‌سازی سند توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات را داد.
محمد جواد آذری جهرمی، همزمان با انتصاب سیروس موثقی به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست‌های ۹ گانه و انتظارات مدنظر در این بخش را اعلام و بر پیش برد این امور تاکید کرد.
۱. تحلیل مناسب محیط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی کشور و روندها و تجربیات و الگوهای موفق و مناسب جهانی و برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی‌های کلان و خرد و سیاست‌های اجرایی و هدف‌گذاری مناسب در افق‌های بلند مدت، برای تحقق و بهره‌مندی از انقلاب دیجیتالی و توسعه‌ی اقتصاد دیجیتالی در کشور و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی با مشارکت و همکاری و تعامل با همه ذینفعان بخش و با استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت جوانان، ایده‌پردازان و خبرگان کشور.
۲. تهیه و تدوین اسناد توسعه‌ای بخش به وی‍‍‍ژه بازنگری و نهایی‌سازی سند توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات با رعایت همه‌ی اسناد بالادستی و قوانین موضوع از جمله قانون برنامه‌ی ششم توسعه کشور و سند الزامات شبکه‌ی مذکور مصوبه شورای عالی فضای مجازی و لحاظ اثرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی با همکاری و تعامل با همه‌ی دستگاه‌های تابعه، بخش خصوصی و نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور، خبرگان، جوانان و ایده پردازان.
۳. نوسازی ساختاری و نهادی بخش و طراحی ساختار و نمودار کلان وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه متناسب با تحول دیجیتالی و در جهت تحقق اقتصاد دیجیتالی.
۴.توسعه‌ی تفکر استراتژیک در بخش و ایجاد وزارتخانه‌ی استراتژی محور و استقرار مدیریت استراتژیک و تدوین برنامه‌های سالانه با برش دستگاهی و مدیریت طرح‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها و بودجه‌ریزی عملیاتی در بخش و تهیه‌ی گزارش‌های نظارتی و مستمر از روند پیشرفت برنامه‌ها و اهداف با به کارگیری ابزارها و شیوه‌های نوین و مناسب.
۵. تنظیم بودجه و منابع سرمایه‌گذاری بلند مدت و سالانه با تأکید بر استفاده از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، با جهت دهی مناسب سرمایه‌گذاری‌ها برای تحقق اقتصاد دیجیتالی به ویژه توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی، پستی، حاکمیتی و حمایتی لازم برای توسعه‌ی بازار و افزایش سهم ارزش افزوده زیربخش فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی در اقتصاد ملی حداقل به میزان ۲ درصد و تحقق رشد متوسط ۱۹.۴ درصد سالانه ارزش افزوده زیر بخش ارتباطی.
۶. اولویت‌دهی به آزادسازی و واگذاری فعالیت‌ها به مردم و فراهم آوردن زمینه‌ی مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و تنظیم سهم اقتصادی کلان بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و مراقبت از بزرگ شدن سهم بخش دولتی.
۷.سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و نظارت مناسب برای افزایش شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه زیر بخش ارتباطی با رشد متوسط ۶.۵ درصد سالانه آن.
۸.تهیه‌ی گزارش‌های آماری دوره‌ای و مستمر، تصویر جامع و کلان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحولات و تغییرات آن با همکاری همه‌ی دستگاه‌های تابعه، بخش خصوصی و نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور با به کارگیری ابزارهای نوین و هوشمند.
۹. اعمال شایسته‌سالاری به عنوان تنها معیار انتـخاب همکاران و به‌کارگیری هرچه بیشتر جوانان، زنان و کارکنانی از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه