کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد

بیت‌کوین در اواخر سال گذشته به اوج ارزش خود رسید، هر یک سکه‌ی دیجیتال ۱۹ هزار دلار قیمت داشت. محققان حالا می‌گویند که پول دیجیتال Tether اواخر سال قبل برای افزایش ارزش بیت‌کوین استفاده شده بود.
در حقیقت، تجزیه و تحلیل بلاکچین‌ها نشان داد که نیمی از رشد چشمگیر بیت‌کوین از مارس ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ ناشی از معاملات پشتیبانی شده توسط Tether بود.
این مطالعه که توسط محققین دانشگاه تگزاس انجام گرفت، بررسی کرد که چگونه پول دیجیتال Tether می‌تواند برای بالا بردن قیمت‌های دیگر ارزهای رمزنگاری استفاده شود. این محققان اسناد معاملات بلاکچین را که به طور عمومی در دسترس بودند موشکافی کردند و متوجه شدند که الگویی از استفاده‌ی Tether برای خرید بیت‌کوین در زمان‌هایی خاص وجود داشت که معمولا پس از کاهش قیمت‌ها صورت می‌گرفت.
یافته‌های آنان نشان می‌دهد که Bitfinex، بورسی که Tether را تولید می‌کرد و می‌فروخت، از این ارز برای به فروش رساندن و افزایش تقاضاها بهره می‌برده و این باعث افزایش قیمت‌ها می‌شده است. نیویورک تایمز گزارش می‌کند، مدیران شرکت قبلا هرگونه دخالت در دستکاری قیمت‌ها را رد کرده بودند، اگرچه حالا هیچ پاسخی به درخواست اظهار نظر این روزنامه درباره‌ی مطالعه‌ی اخیر نداده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه