پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۲:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

این به عنوان قطعه ی گمشده ی پازل واقعیت مجازی محسوب می شود.
به همان اندازه ای که ما این روزها از واقعیت مجازی لذت می بریم، هنوز به ندرت بحث هایی که در مورد لمس کردن اشیای مجازی با استفاده از دست های ما مطرح می شود را می شنویم. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، دستکش Manus واقعیت مجازی به عنوان اولین دستگاهی است که می تواند دستان ما را از کنترل کننده ها رها کند، اما تنها به ارائه ی بازخوردهای لمسی می پردازد، بدین معنا که شما هنوز قادر نخواهید بود تا به حس کردن شکل و یا موجودیت فیزیکی اشیای مجازی بپردازید. این همان جایی است که Dexmo وارد می شود: این دستکش اسکلتی شکل مکانیکی، می تواند به دنبال کردن 11 درجه از میزان حرکت پرداخته و به ارائه ی بازخورد نیروهای متغیر برای هر انگشت بپردازد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، شما قادر خواهید بود تا به شکلی واقعی به فشار دادن یک اردک پلاستیکی در دنیای واقعیت مجازی بپردازید. بهتر از این، این دستکش به ظاهر بدقواره، ادعا می کند که بسیار سبک وزن است و همچنین بدون سیم و برای مدت زمان نسبتا طولانی قابل استفاده است.


Dexta Robotics ، استارتاپ چینی که در پشت Dexmo فعالیت می کند، دو سال گذشته را صرف ساخت بیشتر از 20 نمونه ی اولیه، و پیش از رسیدن به نسخه ی اخیر پرداخته است. متاسفانه برای ما، مدت زمانی طول میکشد تا بتوانیم به این دستگاه دست بزنیم. مدیر مسئول آن Aler Gu به Engadget گفته است که او تنها به ساختن یک دست از Dexmo پرداخته است و اخیرا به دنبال دولوپرهای نرم افزاری مشتاق در کنار رهبران تجاری VR/MR ترکیبی است که می توانند قبل از آمدن این محصول به بازار، نهایت استفاده را از آن ببرند، حالا چه از آن برای بازی، تحصیل، در زمینه های پزشکی و یا آموزشی استفاده شود.
Gu همچنین اضافه کرده است "فروختن Dexmo با فروختن سایر وسایل الکترونیکی مصرفی متفاوت است زیرا شما نمی توانید از Dexmo بلافاصله پس از بیرون آمدن از جعبه استفاده کنید.". "زیرا نیاز به افراد با محتوایی دارد که میتوانند به درک این مسئله بپردازند که این نوآوری در واقع تا چه اندازه به تغییر دنیای بازی ها منجر می شود."
در حال حاضر، اطلاعات کمی در مورد Dexmo ارائه شده است. هنوز هیچ تاریخ یا قیمتی در دسترس ما قرار نگرفته است. اگرچه، در حالی که Valve به بازکردن درها برای دنبال کنندگان HTC Vive در میان دستگاه های جانبی اشخاص سوم پرداخته است، ما از هم اکنون می توانیم تصور کنیم که واقعیت مجازی تا چه اندازه می تواند با این دستکش های آتی، شگفت انگیز باشد. یک روز ما به عقب نگاه می کنیم و با خود فکر می کنیم، واقعیت مجازی واقعا در روزهایی که با دستگاه های کنترل کننده کار می کردند، غیرقابل قبول بودند!

برچسب هاDexmo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس بوک به شما این امکان را میدهد تا از دست دوست پسر/ دوست دختر سابقتان راحت شوید