تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

دستگاه‌های آینده ممکن است از امواج رادیویی محیط پیرامونی برای ارتباط با دیگر ابزار استفاده کنند. ظاهرا هر دستگاه متصل شده‌ای حداقل یک امواج رادیویی بی‌سیم در داخل خود دارد. با این حال اینها نیاز به برخی تطابق‌ها پیدا خواهند کرد. این امواج رادیویی حجم زیادی انرژی ایجاد می کنند، انرژی که همیشه در اینترنت این دستگاه ها عملی نیستند و اینکه ممکن است فضای کافی برای باطری نداشته باشند.
تحقیقات Diseny ممکن است راهی برای این مشکل داشته باشد: رها کردن امواج رادیویی به طور کامل. دانشمندان مشغول به کار در این فناوری، تکنولوژی را توسعه داد‌ه‌اند که از امواج رادیویی محیط و پیرامونی برای ارتباط استفاده می‌کند. این روش از نودهای حسگر بسیار کم قدرتی برای بازتاب امواج رادیویی از هر منبع نظیر یک تلفن در جیب‌تان و یا یک برج بسیار دور استفاده می کند.
تگ‌های RFID در حال حاضر روش مشابهی را استفاده می‌کنند اما استفاده از منابع بیشتر و کانال‌های متعدد طیف بسیار طولانی دارد. در آزمایشات، محققان لینک اطلاعاتی در فواصلی بیش از 164 فوت را به دست آورده‌اند.
هرچند این نوآوری Disney ممکن است در خانه‌های هوشمند و دیگر مکان‌هایی که به شدت از ابزارهای الکتریکی استفاده می کنند مفید باشد. حداقل این فناوری می تواند منجر به دستگا‌ه‌هایی شود که به باطر‌ی‌های بزرگ نیاز ندارند و در بهترین حالت منجر به تولید دستگاه‌های هوشمندی می شود که تا قبل از این به خاطر اندازه یا انرژی مورد نیاز امکان وجود نداشتند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه