گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر

پس از سال‌ها سو ظن مقامات ایالات متحده، حالا هواوی متهم به فریب و تقلب است. مدیر مالی هواوی، روز شنبه و به درخواست مقامات قضایی ایالات متحده در کانادا دستگیر شد و امروز دادخواست محاکمه برای وی صادر گشت. بر اساس گزارشی از The Star Vancouver، Meng Wanzhou، مدیر مالی هواوی با حکم استرداد به ایالات متحده به علت نادیده گرفتن و فریب موسسات بانکی مواجه است.
Meng دختر بنیانگذار و مدیر عامل هواوی، Ren Zhengfei، مهندس سابق ارتش آزادی‌خواه چین است که ارتباطش با حزب کمونیست چین منجر به افزایش سو ظن‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شده است.
ایالات متحده حکم بازداشت Meng را که در تاریخ ۲۲ آگوست توسط دادگاهی در نیویورک صادر شده بود به وی ابلاغ کرد. در این حکم ۶۰ روز به Meng فرصت داده شد تا شواهد و مدارک خود را به دادگاه‌های کانادا ارائه دهد.
Meng در حالی دستگیر شد که در فرودگاه ونکوور کانادا قصد انتقال از پرواز هنگ‌کنگ به مکزیک را داشت. Meng با وجود اینکه به طور مکرر به آمریکا مسافرت می‌کرد و پسرش در مدرسه‌ای در بوستون مشغول تحصیل است، اما از سال ۲۰۱۷ و با شروع بررسی‌های ایالات متحده به این کشور سفر نکرده است، اگرچه بقیه‌ی مدیران این شرکت همچنان به این کشور رفت و آمد داشته‌اند، این نشان می‌دهد که Meng جایگاه متفاوتی داشته است.
Meng به عنوان عضو هیات مدیره‌ی شرکتی مستقر در هنگ‌کنگ به نام SKycom خدمت می‌کرد که به طور غیر قانونی در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ با ایران معامله می‌کرد. Meng متهم است که این بانک‌ها را فریب داده است.
در دفاع از هواوی و Meng، وکیل وی، پاورپوینتی ارائه داد که Meng در آن به بانکی در هنگ‌کنگ توضیح می‌داد که هواوی تحریم‌های ایالات متحده را نقض نکرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه