گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

یکی از خبرهایی که چندی پیش در مراسم رونمایی از آیفون سر و صدای زیادی به پا کرد، از کار افتادن face ID در گوشی هوشمند آیفون x بود. در پی آن بازتاب گسترده ای در قالب انتقاد و حتی طنز در فضای مجازی مطرح شد. اما به گفته‌ی نمایندگان این کمپانی، در واقع عدم تشخیص چهره ی مجری برنامه در رونمایی، گویای عملکرد صحیح سیستم تشخیص چهره بوده است.
البته نباید فراموش کرد به وجود آمدن برخی از این شرایط و سیاه نمایی های پس از این اتفاق به دلیل محیط رقابتی بازار بود، زیرا رقبا تمام تلاش خود را برای خراب کردن وجه‌ی رقیب به کار بستند. تمامی حضار در محل رونمایی بی‌صبرانه انتظار نمایش ویژگی تشخیص سه بعدی را می کشیدند. اما در کمال ناامیدی این دستگاه بار اول موفق به تشخیص چهره‌ی آقای فدریچی نشد. وی یک بار اسکرین را خاموش و مجددا روشن نمود اما اینبار، پنل وارد کردن رمز دسترسی نمایش داده شد.
Apple در بیانه ای اعلام کرد قبل از قرار گرفتن گوشی هوشمند بر روی سن، عوامل پشتیبانی در پشت صحنه، تلاش کرده بودند تا face ID، صورت آنان را شناسایی کند تا آنجا که تعداد دفعات مجاز برای تشخیص به اتمام رسیده بود و سیستم درخواست وارد کردن رمز برای دسترسی را به فدریچی نشان داد. در واقع می توان گفت این نشان دهنده‌ی عملکرد صحیح گوشی بوده است نه نقص فنی در سیستم هوشمند چهره.
با این حال این سوال مطرح است که هر فردی که به هر دلیلی در مقابل گوشی قرار می گیرد باید چهره اش اسکن شود و اینکه افرادی که در مقابل گوشی تست قرار گرفته اند به هیچ عنوان اخطاری برای عدم شناسایی دریافت نکرده اند. به هر حال اما امیدواریم که نمایندگان Apple درست گفته باشند، در غیر این صورت پس از ارائه ی محصول به کاربران و بروز مجدد این اختلال، Apple با بحرانی جدید روبرو خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه