ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

بانک‌ها ملزم به ارائه‌ی رمز یک بار مصرف از پنج‌شنبه اول آذر ماه شده‌اند. طبق مصوبه‌ی بانک مرکزی فقط ۱ آذرماه مهلت اولیه به بانک‌ها برای جایگزین کردن رمز یکبار مصرف یا رمز پویا با رمز ایستا بوده است.
به گزارش پیوست، طبق بخشنامه‌ی بانک مرکزی از ابتدای آذر ماه در صورتی که بانکی اقدام به جایگزین کردن رمز پویا با رمز ایستا نکرده باشد در صورت بروز هر گونه مشکل و کسر از حساب به دلایلی چون هک یا فیشینگ مسئولیت جبران خسارت مالباختگان بر عهده‌ی بانک و موسسات اعتباری خواهد بود که اقدام به جایگزین کردن رمز ایستا با رمز پویا نکرده‌اند.
رمز ایستا رمزی است که یک بار از سوی دارنده‌ی کارت تعیین می‌شود و تا تغییر آن از سوی دارنده‌ی کارت ثابت است و برای تمامی تراکنش‌ها از آن استفاده می‌کند. رمز یک بار مصرف یا پویا، رمزی است که با درخواست کاربر برای انجام هر تراکنش بانکی توسط بانک تغییر و برای دارنده‌ی کارت از طریق ابزارهای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری ارسال می‌شود.
طبق بخشنامه‌ای که اول شهریور ماه به بانک‌ها ابلاغ شده بود بانک‌ها فقط می‌توانند تا اول خرداد ماه از رمز ایستا استفاده کنند پس از آن هیچ بانکی اجازه‌ی صدور رمز ایستا نخواهد داشت. این اقدام بانک مرکزی به منظور افزایش سطح ایمنی کارت‌های بانکی و با همکاری کاشف صورت گرفته است. طبق مصوبه‌ی تنظیم شده از سوی بانک مرکزی و کاشف رمز اول حداقل باید ۴ کاراکتر و رمز دوم پویا حداقل باید ۷ کاراکتر داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه