گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي

دو سهامدار سازمانی Apple، صندوق سرمایه‌گذاری تامین Jana Partners و سیستم بازنشستگی معلمان ایالت کالیفرنیا (CalSTRS)، از این شرکت خواستند تا درباره‌ی تاثیر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر روی رشد کودکان را بررسی کند. در نامه‌ی سرگشاده‌ای، این دو سرمایه‌گذار گفتند که پس از بررسی تحقیق، آن‌ها بر این باورند که Apple نیاز دارد تا به والدین منابع و ابزارهای نرم‌افزاری بیشتری بدهد تا آن‌ها را مطمئن سازد که فرزندانشان "به شیوه‌ای مناسب" از دیوایس‌ها استفاده می‌کنند.
این دو در کل دارای 2 میلیارد دلار از سهام Apple هستند که نشان دهنده‌ی کسر کوچکی از ارزش 898 میلیارد دلاری حال حاضر شرکت است. به هر حال، این نامه از آن جهت قابل تامل است که هر دوی این سرمایه‌گذاران، سهامداران فعال بانفوذی هستند. مدیر Jana Partners،
آقای Barry Rosenstein کسی است که Whole Food را قبل از اینکه Amazon خریداری کند، در ردیف اول از فروشش قرار داد و CalSTRS هم که منافع بازنشستگی را برای مدرسان دولتی در کالیفرنیا مدیریت می‌کند، دومین صندوق مستمری دولتی در ایالات متحده‌ی آمریکا است.
در این نامه، دو سهامدار گفتند که آن‌ها با کارشناسان رشد بچه‌ها کار می‌کنند تا مطالعات را برای پیدا کردن ارتباطی بین استفاده از دیوایس‌های الکتریکی و اثرات منفی بر روی تمرکز، سلامت احساسی، خواب و درک بازبینی کنند. همچنین در بخشی از نامه آمده است که مسئولیت والدین در زمینه‌ی استفاده‌ی دیوایس‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط فرزندانشان "نکته‌ای فراموش شده" است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه