گوناگون
زهیر معصومیان۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

در ماه می که گذشت گوگل از Jump پرده‌برداری کرد – برنامه‌ای متن‌باز که به کاربران اجازه‌ی تولید ویدئوهای 360درجه‌ی سه‌بعدی را به راحتی می‌دهد. یک دوربین Jump گوگل از 16 دوربین در یک صف دایره‌ای تشکیل شده‌است. اولین شرکتی که برای کار در کنار Jump گوگل، یک دوربین ساخت، شرکت GoPro بود، اگرچه در آن زمان تنها یک نمونه‌ی اولیه از آن را شاهد بودیم.
اکنون ما اطلاعات بیشتری از آن دوربین را داریم. این دوربین با نام GoPro Odyssey بیرون می‌آید و شامل 16 دوربین مدل Hero4 Black این شرکت است. این وسیله قادر به فیلم‌برداری مدور با کیفیت k8 و 30فریم در ثانیه است. این دوربین در نوامبر به بازار می‌آید و 15هزار دلار هزینه‌ دارد.


اودیسه با 29.5 سانتی‌متر ضخامت و 6.6سانتی‌متر درازا، وزنی در حدود 6.5کیلوگرم دارد. به جز خود دستگاه و دوربین‌های تعبیه‌شده در آن، خریداران کابل‌های مورد نیاز و وسایل جانبی مانند کارت حافظه‌ی میکرو SD 16 گیگابایتی را نیز دریافت می‌کنند.
اگر لوازم جانبی را کنار بگذاریم، Odyssey اصلا ارزان نیست، مخصوصا اگر شما در نظر بگیرید که هرعدد از دوربین‌های Hero4 Black 500دلار قیمت دارد، متوجه می‌شوید که 16عدد از این دوربین‌ها قیمتی نصف هزینه‌ی پایانی این دستگاه را خواهندداشت. با این‌حال GoPro ادعا می‌کند که اودیسه، طراحی شده‌است تا با مشقت‌های کارهای حرفه‌ای سازگار باشد. به این معنا که قرار است از هر سرهم‌بندی خانگی نیز کارایی بیشتری داشته باشد.
برای استفاده از تمام مزیت‌های اودیسه، سازندگان محتوا از سرویس ویدئوی Jump گوگل استفاده خواهندکرد که تصاویر 16دوربین را به یک فیلم سه‌بعدی تبدیل می‌کند. طبق اعلامیه‌ی گوگل، Jump به زودی از یوتیوب نیز پشتیبانی خواهدکرد.
تنها، محتواسازان انتخاب‌شده‌ای به اودیسه دسترسی خواهندداشت؛ اگر برای داشتن آن اصرار دارید به وب‌سایت GoPro بروید و درخواست خود را ارائه کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دوربین گوشی جدید Google، حتی بالاتر از دوربین iPhone 7 قرار گرفت