گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ آبان

در طول کنفرانس Tencent Global Partner در چین، تنسنت و اینتل همکاری خود برای راه‌اندازی محصولات هوش مصنوعی را اعلام کردند. این محصولات توسط آزمایشگاه YouTu متعلق به تنسنت – بخش تحقیقات بینایی کامپیوتر– توسعه یافته و هر دو مجهز به تراشه‌های Movidius Myrial اینتل هستند.
اولین محصول DeepGaze است، دوربینی مجهز به هوش مصنوعی برای فروشگاه‌ها است که تعداد حرکت‌ها در محیط‌های خرید را ثبت می‌کند. این محصول تعداد مشتریان در نزدیکی نمایشگر تعبیه شده در قفسه را در زمان‌های مختلف روز ردیابی می‌کند.
DeepGaze دارای واحد پردازش بینایی Movidius Myrial 2 است، همان تراشه‌ای که در داخل دوربین Google Clip، هواپیمای بدون سرنشین Flir Firefly، و DJI Phantom قرار دارد. این تراشه برای پردازش و استنتاج سیگنال‌های عکس – مدل هوش مصنوعی آموزش دیده‌ای برای انجام پیش‌بینی‌ها – بر روی محصول بهینه‌سازی شده است.
DeepGaze مکمل YouBox است، سرور داخل ساختمانی که این هم برای خرده‌فروشی طراحی شده است. YouBox با کمک سیستم‌های هوش مصنوعی مناسبی می‌تواند فیدهای بیش از ۱۶ دوربین را در هم یکی کند و به بینش‌های مفیدی دست یابد. اینتل و تنسنت گفتند، مالکان فروشگاه‌ها با بهره‌گیری از این سیستم می‌توانند عملکرد فروش‌ها و گردش محصولات را پیش‌بینی کنند، این محصول آن‌ها را قادر می‌سازد قفسه‌ها را بدون مدیریت دستی موجودی، بازسازی کنند.
در واقع عملکرد حقیقی در اینجا مربوط به Movidius Myriad X VPU است که دارای قابلیت شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری اختصاصی برای محاسبات هوش مصنوعی می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه