گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

پاول دوروف در آخرین مصاحبه ی خود، استقرار سرور تلگرام در خاک ایران را رد کرد. با انتشار این خبر، گزارش های منتشر شده در مطبوعات با مضمون توافق دولت ایران با تلگرام مبنی بر وجود سرور این پیام رسان در داخل کشور تکذیب شده است. گفتنی است  این اخبار از آژانس خبری AP ( اسوشیتدپرس) منتشر شده است.
دوروف در ادامه افزود، محرمانه بودن اطلاعات شخصی کاربران این سرویس در درجه ی اول اهمیت قرار دارد. وی افزود  بهتر است بخشی از بازار را از دست بدهیم تا اینکه اعتماد کاربران خود را قربانی کنیم. پیش از این آژانس خبری ایسنا، با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات نوشت: دولت بر سر انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور درحال مذاکره است.
مدیر عامل تلگرام، پاول دورف امروز رسما خبر انتقال سرور‌های تلگرام به ایران را تکذیب کرد و در پستی در توییتر خود نوشت: هیچ سروری از تلگرام، یا سرورهایی دیگر که اطلاعات خصوصی کاربران در آن ذخیره شده باشد به ایران انتقال نخواهد یافت. 
طی خبری هم که در خبرگزاری فارس نیز منتشر شده، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نمایشگاه الکامپ به این نکته اشاره کرد که طبق مصوبه ی شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های بین‌المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند باید سرورشان به داخل کشور بیاید که برای این کار، به آن‌ها زمان و مهلت داده می‌شود و به دلیل همین الزام، تلگرام چنین موردی را پذیرفته است، در غیر این صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه