گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

Nathan Lusting، کارفرما و مدیرMagma Partners می‌گوید استارتاپ‌ها در آمریکای لاتین به دنبال استفاده از راه‌حل‌های خلاقانه برای رسیدگی به مشکلات نه تنها محلی بلکه جهانی هستند. برای سرمایه‌گذاران خارج از منطقه دورنمای کار با این استارتاپ‌ها در عین جذابیت، پیچیده نیز به نظر می‌رسد. هر چند سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی که در مرحله‌ی اولیه هستند به نظر پرچالش می‌آیند، به هر حال با وجود این چالش‌ها، سرمایه‌گذاری در این بخش تلاشی ارزشمند خواهد بود. وی اضافه کرد: وقتی در سال 2010 برای اولین‌بار به سانتیاگو آمدم به عنوان بخشی از دور آزمایشی استارتاپ شیلی، به سختی حرفی از استارتا‌پ‌ها شنیده می‌شد. بسیاری از افراد حتی نمی‌دانستند استارتاپ چیست.
شرکت‌های پیشگامی چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر همواره راه را برای سرمایه‌گذاری مطمئن در منطقه هموار کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها شامل NXTP Labs در آرژانتین و Vox Capital در برزیل بودند. در منطقه‌ی آمریکای لاتین که به طور سنتی بسیار مخالف ریسک هستند، حضور این شرکت‌ها به نظر فرصتی برای شروع سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت است. بنابراین صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این منطقه با چالش‌های زیادی مواجه خواهند بود. در ابتدا آن‌ها باید انتظارات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان محلی را فرا بگیرند و توسعه دهند. آن‌ها باید متوجه باشند که آمریکای لاتین سیلیکان‌ولی نیست.
البته استارتاپ‌های Fintech فعالیت سرمایه‌گذاران را در این منطقه به حرکت وا داشته‌اند. استارتاپ‌ها تمامی بخش‌های اقتصاد را درگیر می‌کنند، اما مهمترین بخش در امریکای لاتین که شاهد تغییر بزرگی خواهد بود صنعت بانکداری سنتی آن است و این بدان علت است که هنوز جمعیت زیادی از مردم منطقه فاقد حساب بانکی هستند، بنابراین این استارتاپ‌ها فرصت‌های زیادی برای موفقیت دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه