موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ خرداد

سال گذشته استارت این پروژه خورده شد و با وجود 6300 سرمایه گذار مالی، ما اکنون به یک شارژر خورشیدی از شرکت yolke برای موبایل خود دسترسی داریم.

طراحی و ورودی ها

محصول جدید شرکت Yolk برای کسانی که به صرفه جویی در انرژی اهمیت می دهند بسیار کارآمد است. با اندازه هایی مشابه یک تبلت و ضخامتی بیشتر البته، اما ابعاد به اندازه ای نیست که فکر مارا برای جابه جایی های معمولی اش مشغول کند. این دیوایس جدید با ابعاد 19*9*1.1 سانت و وزنی معادل 170 گرم در دسترس کاربر قرار می گیرد. نه وزنش و نه اندازه هایش کاربر را آزرده نمی کند.
دستگاه شامل یک Lcd و دو پورت usb است که در بالای دیوایس قرار می گیرند. سلول های خورشیدی اش هم توسط خط هایی طلایی رنگ از هم جدا می شوند. در کل می توان گفت ظاهر زیبایی دارد.
دستگاه به تنهایی قادر است 2.5 وات انرژی به شما در خروجی بدهد(5v و 500mA).
هر کدام از صفحه های اظافه شده به همین اندازه به ورودی دستگاه شما انرژی اظافه می دهند.
این صفحه ها به صورت مغناطیسی به هم می چسبند و در بیشترین حالت به شما 15 وات انرژی می دهند. بعد از اینکه کارتان با این دستگاه تمام شد، تمام صفحه ها بر روی هم قرار گرفته و قدرت مغناطیسی آهنربا ها هم به اندازه ایست که دستگاه را به یک یخچال به راحتی متصل کنید.
استفاده از دستگاه آسان است؛ آن را رو به نور خورشید قرار دهید و گوشی خود را از طریق درگاه usb به آن متصل کنید. تمام!
اگر ابر یا سایه ای هم از بالای دستگاه عبور کرد بدون دخالت شما شارژ شدن متوقف و بعد از ارتباط دوباره با نور خورشید به شارژ کردن دستگاه شما ادامه می دهد.
سوراخ هایی که در چهار طرف دستگاه وجود دارد به شما این امکان را می دهند که به راحتی آن را در هر حالتی که می خواهید و به هر چیزی که می خواهید آویزان کنید.
تنها نکته کلیدی در استفاده از دستگاه زاویه قرار گرفتن آن نسبت به نور است؛ lcd دستگاه در این رابطه به شما کمک می کند و زمانی که زاویه خوب بود صفحه روشن شده و ولتاژی را که میتوانید از دستگاه بگیرید به شما نشان می دهد. به محض اینکه شما گوشی را از طریق درگاه usb به دستگاه متصل کردید جریان ورودی که برای دیوایس تامین میکند را میتوانید ببینید و این به شما در پیدا کردن زاویه ای بهتر کمک می کند.
دستگاه شامل روکشی سیلیکونی بر روی درگاه های ورودی و کاوری چرمی برای محافظت از دستگاه است و البته تعدادی گیره که بتوانید به وسیله آن ها برای قرار دادن دستگاه در زاویه ای بهتر، دستگاه را هرجایی که خواستید آویزان کنید.

تجربه استفاده از دستگاه

در محیط های باز و آسمان آبی شفاف انرژی که دستگاه به شما می دهد دقیقاً به این می ماند که دوشاخه شارژر موبایل خود را وارد پریز کرده باشید. شاخصه های مهم برای گرفتن انرژی؛ زاویه قرار گیری دستگاه نسبت به نور، تاریخ و منطقه جغرافیایی بستگی دارد. اما در بدترین حالت هم که هوا ابریست حداقل 5وات انرژی می توانید از دستگاه بگیرید. با این مقدار انرژی دستگاه شما با سرعتی عادی و قابل قبول شارژ می شود.
صفحه نمایش دستگاه بسیار کارامد است، به سرعت اطلاعات مورد نیاز شما را تامین می کند و شما می فهمید که زاویه قرار گیری دستگاه خوب است یا باید دستکاری شود, زاویه دید این صفحه نمایش هم بسیار خوب است به طوری که اگر در کنار آن هم نشسته باشید اطلاعات را می بینید.
این دیوایس در داخل خانه هم قابل استفاده است به طوری که پشت پنجره قرار گرفته و در صورت مناسب بودن زاویه تابش نور و تمیز و شفاف بودن شیشه پنجره عملکرد دستگاه با زمانی که آن را بیرون قرار دهید فرق چندانی ندارد. همچنین با وجود کاور چرمی که دستگاه به همراه دارد به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید و به همراه قهوه صبح یا نوشیدنی بعد از ظهرتان از آن استفاده کنید.
یکی از بزرگترین مشکلات این دستگاه که می توان به آن اشاره کرد عدم وجود پایه ای مناسب برای نگه داری دستگاه در مقابل نور مستقیم خورشید است, و باید وسیله دیگری برای این کار پیدا کنید؛ می دانید که این دیوایس ها باید در مقابل نور خورشید به صورت عمودی قرار گیرند تا بهترین بازده را داشته باشند.
مشکل دیگری که در استفاده اولیه با آن برخورد داشتیم این بود که با وجود قوی بودن آهنربا ها با یک تکان کوچک قطعات دستگاه از هم جدا میشوند—این تکان کوچک می تواند ناشی از وصل کردن موبایل شما از طریق درگاه usb به دستگاه ایجاد شود—که البته به راحتی میتوان دوباره دستگاه را به حالت اولیه در برگرداند.
از امتیاز های دیگر دستگاه می توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد، همچنین اینکه اگر شما آدم خلاقی باشید با وجود حلقه ها و گیره ها و سوراخ های آویزی که دستگاه در اختیار شما می گذارد هر کجا و در هر زاویه ای که بخواهید می توانید دستگاه را قرار دهید.

نتیجه گیری نهایی

گرچه solar paper به نازکی محصول مشابهی که جدیداً محققان mit تولید کرده اند نیست اما تنها و بهترین گزینه موجود در بازار است. کسانی که میخواهند همیشه لوازمشان کامل باشد می توانند روی این محصول حساب خوبی باز کنند.
اگرچه برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند و می خواهند چنین چیزی را به پشتِ کوله خود متصل کنند این محصول به کار نمی آید اما اگر یک شارژر همراه به اندازه یک تبلت کوچک به کارتان می آید این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم البته با قیمتی نه چندان پایین. 135 دلار برای دو پنل و 50 دلار هم برای پنل اصلی که در حدود 185 دلار پای شما آب میخورد.










برچسب هاSolar Paper
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه صفحات خورشیدی می توانند نور بیشتری در سقف های شیب دار جذب کنند