ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

به گزارش تماس‌نیوز، علی صفدری معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور اجرای دولت الکترونیکی و استفاده‌ی گسترده از فناوری اطلاعات را عامل بهبود خدمات دستگاه‌های اجرایی دانست و به ایرنا گفت: دولت الکترونیکی دنبال کاهش نیروی انسانی نیست.
وی در پاسخ به اینکه آیا به کارگیری دولت همراه موجب از دست رفتن شغل کارکنان خواهد شد، افزود: هیچ مطالعه‌ی دقیقی درباره‌ی رابطه‌ی نیروی انسانی و استقرار سامانه‌های الکترونیکی نشده است بلکه بیشتر بحث بر این است که تغییر تکنولوزی موجب تغییر شغل‌ها خواهد شد.
صفدری اظهار کرد: بنابراین این نیست که دولت الکترونیکی و استفاده‌ی گسترده از فناوری اطلاعات منجر به کاهش نیروی انسانی شود بلکه موجب بهبود و بهسازی کیفیت نیروی انسانی و بهبود خدمات دستگاه‌های دولتی خواهد شد.
معاون سازمان اداری و استخدامی کشور خاطر نشان کرد: اما به طور طبیعی جاهایی که نیروی انسانی مازاد و غیر ماهر وجود داشته باشد در شرایط جدید باید برای آن‌ها طراحی‌های لازم انجام شود یا آموزش‌های بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شود و یا در جاهای دیگری که به خدمات آنها نیاز است، استفاده شود.
این مقام مسئول درباره‌ی تعداد خدماتی که قرار است در دولت الکترونیکی ارایه شود، گفت: 106 دستگاه اصلی کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خدمات آن‌ها احصاء شده و فرآیند این خدمات نیز مشخص شده است و اکنون این خدمات شناسنامه‌دار نیز شده‌اند و طراحی ساختار مبتنی بر خدمات جدید که استخراج یافته از ماموریت‌های قانونی این دستگاه‌ها است، تدوین شده است.
وی توضیح داد: براین اساس اکنون 1300 خدمت اصلی و یک سری خدمات فرعی وابسته به آنها شناسایی شده است که در سامانه دولت الکترونیکی عرضه خواهند شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه