ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۸ تير

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید با کسانی که در موضوعات داخلی سوء استفاده کرده‌اند با اشد مجازات برخورد شود و پول‌هایی که از جیب مردم رفته است برگردد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت دکتر بهشتی و هفتم تیر در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: امروز کشور درگیر مسائل اقتصادی است که قبلاً تجربه آن را داشته‌ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل جدی در کشور وجود دارد و آن نقدینگی است که موضوع نقدینگی مانند نارنجک ضامن کشیده است که امروز با توجه به شرایط روانی جامعه در برخی از موارد عمل کرده است.
آذری جهرمی افزود: مردم تجربه‌ی کاهش ارزش ریال را از دوره‌ی قبل تحریم به خاطر دارند. تلاش همه نیز این است که نقدینگی خود را بالا ببرند که با خرید جنس خاصی همچون طلا گران می‌شود.
وی با بیان اینکه عده‌ای در کشور بی‌نظمی مالی به بار آورده‌اند، افزود: عده‌ای ارز را با قیمت ۴۲۰۰ گرفته‌اند که کالای مردم را تأمین کنند که قیمت‌ها افزایش پیدا نکند ولی متأسفانه در فضای روانی خودشان دامن می‌زنند و دو برابر به مردم می‌فروشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: این سوءاستفاده‌ها باعث فساد در کشور می‌شود. امروز گوشه‌ای از این فرایند را در موبایل مشاهده کردید که راه آن این است که تعارف‌های فساد گونه را کنار بگذاریم.
آذری جهرمی با بیان اینکه باید با مردم شفاف صحبت کنیم، افزود: باید به مردم گفت که چه کسانی در این ناآرامی دست داشته‌اند. بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز در کشور گرفته‌ شده است که ۲۲۰ میلیون در حوزه‌ی موبایل بوده است.  
وی ادامه داد: آن‌هایی که ارز گرفته‌اند برای واردات خودرو در کشور و سوءاستفاده کرده‌اند باید با آن‌ها برخورد شود. دولت منابع خود را در اختیار قرار داده است. اینجا اگر سکوت شود خیانت به‌ نظام و انقلاب است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در موضوعات داخلی کسانی که سوء استفاده کرده‌اند در این شرایط باید به اشد مجازات برخورد شود. این دولت با کسی تعارفی ندارد. باید پول‌هایی که از جیب مردم رفته است برگردد.  
آذری جهرمی با اشاره به اینکه مردم تحمل سختی‌ها را دارند و همواره حمایت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: آن چیزی که از داخل به ما ضربه می‌زند فساد است. البته شعار نباید بدهیم و بیشتر عمل کنیم به ملاحظاتی که این پسر آن است و این مربوط به این گروه است نباید توجه کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه