ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ فروردين

دولت تایوان تمامی همه کاربردهای رسمی از سرویس Zoom را ممنوع کرد و از مردم و کارکنان دولت خواست تا سرویس‌های ویدئو کنفرانس دیگری را جایگزین آن کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در اطلاعیه ای که امروز از سوی دولت این کشور منتشر شده آمده است: اگر شرکت ها و سازمان ها برای نیازهای تجاری خود به سرویس های ویدیئو کنفرانس از راه دور نیاز دارند، نباید از محصولاتی که چالش های امنیتی دارند مانند Zoom استفاده کنند.
در حال حاضر، تمامی تامین کنندگان اصلی سرویس های اطلاعاتی بین المللی از جمله گوگل یا مایکروسافت در طول دوره شیوع اپیدمی کرونا نرم افزارهای رایگانی عرضه کرده اند و بنابر ارزیابی های امنیتی صورت گرفته آنها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
طی چند روز گذشته Zoom با چالش های امنیتی بی شماری مواجه شده است. از جمله این نگرانی ها درباره نحوه رمزگذاری دیتای کاربرها، پتانسیل دزدی دیتای کاربران، افشای آدرس های ایمیل و تماس ها و کلیدهای رمزگذاری شده که از چین مسیریابی شده‌اند، هستند.
مورد آخری که مربوط به مسیریابی از چین است، بیشترین نگرانی تایوانی هاست که روابط تاریکی هم با چین دارد. استقلال این جزیره هنوز به طور جهانی به رسمیت شناخته نشده است و پکن مدعی است که تایوان بخشی از قلمرو آن است. دولت انتخابی دموکراتیک تایوان به طور رسمی به عنوان جمهوری چین شناخته می شود.
اریک یوآن، مدیرعامل Zoom نیز این مشکل را پذیرفته و اعلام کرده است که برخی تماس ها به طور اشتباه از مسیر چین راهیابی شده‌اند.
هفته گذشته هم ایلان ماسک، تمامی کارکنان SpaceX را از استفاده از Zoom به دلیل چالش‌های امنیتی و حریم شخصی منع کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه