گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتد پرس، دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، تلاش‌های دونالد ترامپ برای ممنوعیت اپ تیک تاک در این کشور را متوقف می‌کند و ادامه نمی‌دهد. در همین راستا دولت آمریکا از دادگاه خواسته دعوی قانونی درباره ممنوعیت احتمالی اپ را به تعویق بیندازد تا بازبینی وسیع‌تری درباره تهدیدهایی انجام دهد که شرکت‌های فناوری چینی برای امنیت ملی این کشور ایجاد می‌کنند.
اسناد دادگاه نشان می‌دهد وزارت بازرگانی آمریکا مشغول بررسی آن است که آیا ادعای دولت ترامپ درباره تهدید تیک تاک برای امنیت ملی تلاشی موجه برای ممنوعیت آن از اپ استورها و سرویس‌های فنی است یا خیر.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، دولت بایدن در اقدامی جداگانه پروژه خرید تیک تاک توسط شرکت‌های آمریکایی را بایگانی کرده است. سال گذشته دولت دونالد ترامپ زمینه را برای خرید بخش سرویس‌های آمریکا اپ تیک تاک توسط اورکل و والمارت را فراهم کرده بود.
دولت ترامپ تابستان ٢٠٢٠ براساس نگرانی‌ها درباره اطلاعاتی که تیک از کاربرانش جمع آوری می‌کند، مجموعه‌ای از دستورات اجرایی علیه این اپ اشتراک گذاری ویدئو وضع کرد. اما دادگاه‌هایی در آمریکا به طور موقت ممنوعیت وضع شده از سوی کاخ سفید را به تعویق انداخت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه