تکنولوژی
الناز فرجی۸:۳۷ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت

دوچرخه GeoOrbital Wheel ظاهری دارد که مختص خودش است.
فرقی نمی‌کند از Copenhagen Wheel، FlyKly Smart Wheel یا Electron Wheel استفاده کنید، امروزه انتخاب‌های فراوانی وجود دارد که دوچرخه معمولی شما را به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل می‌کند. پس چگونه یک محصول در چنین بازاری جایگاه ممتازی پیدا می‌کند؟ خب اگر طراحی بسیار متفاوتی نسبت به رقبای دیگر داشته باشد این جایگاه قابل دستیابی است و GeoOrbital Wheel چنین قابلیتی دارد.
آیا موتورهای نوری در فیلم Tron را به یاد دارید؟ مخترع GeoOrbital Wheel، Michael Burtov، آن را به یاد دارد و در واقع این فیلم بود که به او انگیزه ساخت این وسیله را داد؛ مانند چرخ‌های موتور نوری، GeoOrbital Wheel یک موتور با چرخ‌های بدون مرکز دارد. بدین معنی که هاب مرکزی ندارد.
به‌جای آن، مرکز چرخ توسط یک ماژول غیر چرخنده پر شده که شامل موتوری 500 واتی، بسته باتری لیتیوم یون پاناسونیک و ابزارهای الکترونیکی است. سه بازو از ماژول خارج می‌شود و درون لبه چرخ می‌رود، هر کدام غلتکی پلاستیکی در انتهای خود دارند. غلتک پایینی توسط موتور چرخانده شده و موجب می‌شود چرخ به دور ماژول بچرخد.
سیستم تنها در حالت گازی موجود است و ویژگی رکاب کمکی بعداً به آن اضافه خواهد شد. کاربران سرعت را (تا 32 کیلومتر بر ساعت) با کنترل قرار گرفته بر روی دسته تنظیم می‌کنند. زمانی که از موتور استفاده نمی‌شود، یک سیستم احیا، با استفاده از چرخش چرخ، باطری را شارژ می‌کند.
قرار است GeoOrbital Wheel در اندازه 26 اینچی و 700 C تولید شود. در آخرین نسخه، یک شارژ 4 ساعته باطری 36 ولت-10 آمپری با USB، برای طی 32 کیلومتر مسافت بدون رکاب زدن یا 80 کیلومتر با رکاب زدن کافی است. چرخ‌های بزرگ وزن 9 کیلوگرمی و نسخه‌های کوچک‌تر 8 کیلوگرم وزن دارند. چرخ شامل تایری پر شده با فوم است، از هوا پر نشده پس مشکل پنچری نخواهید داشت.
جدا از ظاهر خاص، چه اصراری است که هاب نداشته باشیم؟ طراح این وسیله می‌گوید: «پلتفرم GeoOrbital Wheel به ما اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت، مؤلفه‌های فراوانی را در خود چرخ‌ها قرار دهیم، چون چرخ نمی‌چرخد می‌توانیم موتورها، باطری‌ها، لوازم الکترونیکی، چراغ‌های جلویی، پورت‌های شارژ USB، لوازم ذخیره‌سازی و بسیاری از لوازم دیگر که امکان قرار دادن آن‌ها در چرخ‌های سنتی وجود ندارد را در آن بگذاریم.»
اگر مایل  به داشتن این وسیله هستید، GeoOrbital Wheel کمپینی در سایت کیک استارتر ایجاد کرده است. با بیعانه 649 دلاری در زمانی که محصول به تولید برسد، صاحب یکی از آن‌ها خواهید شد. قیمت تعیین شده برای فروش محصول 950 دلار است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

طرحی جدید برای دوچرخه ها، فراتر از انتظار شما