گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر

دویچه تلکام آزمایش های نصب، راه اندازی و کاربری آنتن های تلفن همراه در جو زمین را با موفقیت پشت سر گذاشت و امیدوار است با استفاده از این فناوری پوشش تلفن همراه را به مناطق دور افتاده و صعب العبور ببرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گروه آلمانی تلکامی و شرکایش، پلتفرم استارتاپی بریتانیایی Stratospheric گفته اند که هواپیماهای کنترل از راه دور با پرواز در ارتفاع 14 هزار متری توانستند با موفقیت از یک آنتن خارج از جو زمین به شبکه4G  متصل شوند.
این دکل های هوابرد می توانند منطقه ای به وسعت 140 کیلومتر را تحت پوشش قرار دهند و از گوشی هوشمند کاربر روی زمین در طول پروازهای آزمایشی این ماه، تماس های صوتی و ویدئویی برقرار کرده، از اینترنت دانلود کرده و در وب جستجو کنند.
تیم هوتگز، مدیرعامل دویچه تلکام، در یک ارایه ویدئویی گفته است: تا زمانی که همه افراد به شبکه ارتباطی موبایل متصل نشوند، دست از این پروژه که طی پنج سال گذشته توسعه یافته، نخواهیم کشید.
او افزوده است: ایجاد یک شبکه در جو زمین می تواند به برقراری ارتباطات و توسعه پوشش شبکه تلفن همراه در نقاط صعب العبور کمک بسزایی کند.
قرار گرفتن دکل های تلفن همراه در جو زمین نویدبخش اتفاقات سریع تری نسبت به شبکه 5G در حمایت و توسعه نوآوری هایی همچون ماشین های خودران است.
درحالیکه آنتن های هوایی سرعت و هزینه بیشتری نسبت به ماهواره ها دارند اما نگه داشتن آنها در جو زمین، یک چالش اصلی در طراحی به شمار می رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه