ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش دیجیاتو، دیجی‌کالا نکست، به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری و نوآوری دیجی‌کالا رسماً کار خود را آغاز کرده است. در روز ۲۱ اسفند این شرکت در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تهران در جمع دانشجویان رویداد «پل نوآوری» را برگزار کرد؛ رویدادی که اولین تلاش رسمی این شرکت برای ارتباط با دانشگاه‌ها و استارتاپ‌ها برای حل محدودیت‌های لجستیکی دیجی‌کالا بود. اما دیجی‌کالا نکست چگونه و تا چه سقفی در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند؟
«امیر صالحی»، مدیرعامل دیجی‌کالا نکست در گفتگو با دیجیاتو و در پاسخ به همین پرسش، خبر می‌دهد که سقف این سرمایه‌گذاری به یک میلیارد تومان می‌رسد:
«دیجی‌کالا نکست پس از ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها تا سقف یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند. هرچند ما بیشتر به دنبال استارتاپ‌هایی در مراحل Seed و Pre-Seed هستیم و بودجه متداولی هم که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای هر استارتاپ است. از سوی دیگر برخی استارتاپ‌های خاص ممکن است به سقف یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم برسند ولی علاقه ما، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی است که در مراحل اولیه‌ هستند.»
فارغ از استارتاپ‌ها، صالحی خبر می‌دهد که دیجی‌کالا نکست از دانشجویان نیز برای نوشتن پایان‌نامه خود حمایت می‌کند: «ما در دانشگاه به دنبال تکنولوژی هستیم. اکنون تزریق ایده اولیه را انجام داده‌ایم و امیدواریم پایان‌نامه‌ها به جای اینکه صرفا در کتابخانه ملی نگهداری شوند، به ما وصل شوند و بتوانیم یک فرایند تجاری را طی کنیم. حاضر هستیم به دانشجویان منتورشیپ بدهیم و از آن‌ها حمایت کنیم. بخشی از حمایت‌های دیجی‌کالا نکست، حمایت از پایان‌نامه است که یک کمک بلاعوض با سطح مالی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است. در مرحله بعدی همین پایان‌نامه‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا نکست تجاری‌سازی شود تا در نهایت یک استارتاپ ساخته شود.»
صالحی همچنین عنوان می‌کند که دیجی‌کالا نکست تاکنون در استارتاپی سرمایه‌گذاری نکرده است اما از بازه زمانی آبان ماه تاکنون، زیرساخت‌ها و فرایندهای خود را مشخص کرده و در این بین به بررسی چندین استارتاپ نیز پرداخته است. به گفته صالحی، در ابتدای سال آینده این شرکت در دو استارتاپ تکنولوژی‌محور که از سوی نکست بررسی شده‌اند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. او همچنین در خصوص وضعیت فعلی استارتاپ‌ها به دیجیاتو گفت:
«بزرگ‌ترین مشکل ایران در چند سال اخیر این بوده است که همه‌چیز را آنلاین کرده‌اند و کسی روی فناوری کار نکرده است. اغلب استارتاپ‌ها خدمات محورند نه تکنولوژی‌محور. امروز به دنبال شکل دادن استارتاپ‌های تکنولوژی محور هستیم.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه