ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۷ تير

نشست محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با موضوع گسترش همکاری‌های فی مابین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ابوالحسن فیروزآبادی در این نشست صمیمانه که در محل مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، انتخاب محمدباقر اثنی عشری را به‌ عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور توسط رئیس‌جمهور، تبریک و تهنیت گفت و افزود: با افزایش سطح همکاری‌ها، شورای عالی فضای مجازی می‌تواند از توانمندی و نیروی کارشناسی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیشتر از پیش بهره‌مند شود.
اثنی عشری نیز با تایید این صحبت‌ها، به فعالیت کمیسیون‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: طی سال های فعالیت کمیسیون‌های متعددی در سازمان شکل‌گرفته‌اند که ضمن افزایش کمی و کیفی به فراخور موضوعات روز صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند و استقبال بالایی از آن‌ها به عمل آمده است و در حال حاضر اعضای فعال و معتبری نیز دارند.
فیروزآبادی نیز ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف صنعت فاوا، سازمان را حلقه‌ی رابط میان بخش خصوصی و دولت دانست و افزود: اسامی این کمیسیون‌ها به شورای عالی فضای مجازی معرفی شود تا در مسائل مختلف با شورا هماهنگ باشند و نظرات کارشناسی بخش خصوصی در تدوین مستندات لحاظ شود و به این صورت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان رابط میان شرکت‌های بخش خصوصی و دولت عمل کند و دیدگاه‌های کارشناسی بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های دولت تاثیرگذار باشد.
در ادامه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به انحلال شورای عالی انفورماتیک، اعلام کرد، سازمان آمادگی دارد، ماموریت‌های اجرایی شورای عالی انفورماتیک مانند تایید فنی نرم‌افزار و رتبه‌بندی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فاوا را که اکنون به دلیل انحلال مغفول مانده است را بر عهده بگیرد.
اثنی عشری افزود: همین‌طور سازمان آمادگی دارد تخصیص ارز به فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را ساماندهی و شفاف‌سازی کند. تا هم مسئله‌ی تخصیص ارز شرکت‌ها با نظارت سازمان رفع شود و هم با اعلام شفاف میزان ارز اختصاص‌ یافته به هر مجموعه امکان هرگونه اعتراض و مشکلی برطرف شود.
فیروزآبادی در پایان با ابراز خرسندی از اقدامات انجام‌ شده قول مساعد همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای جهت رفع مسائل موجود را داد و پیشنهاد حضور در جلسات شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و هیات مدیره‌ی نظام‌های استانی را برای برقراری تعاملات دو جانبه و آشنایی با نظرات طرفین مطرح کرد که با استقبال رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مواجه و قرار شد اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه