تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

کارل باس به مدت 40 سال است وسایل میسازد، از وسایل خانه ی چوبی و نیمکت های گرانیت گرفته تا کلک های ساخته شده از کرجی های دریایی از کار افتاده , این روزها جدا از شغل اصلی اش کمپانی طراحی نرم افزار autodesk را نیز اداره میکند ، و روی ساختن وسایل تمرکز کرده است . مانند یک  گردونه ی خودروی خودکار الکتریکی که از سخت افزار هواپیمای کنترل از راه دور نصب شده در آن ( در حال حاضر در دست تعمیر است ) نیرو میگیرد . هفته ی گذشته گیزمگ از گالری اتودسک در توکیو دیدن کرد ، در آنجا باس ,تصوراتش  را درباره ی اینکه گاهی ایده های یک کامپیوتر بهتر از ماست نشان داده بود ،  و مفهومی نو پدید آورد  که  طراحی تولیدی  نامیده شد . باس میگوید : " تا به حال فکر میکردم که یک کامپیوتر به سختی  میتواند  به ما در طراحی کمک کند ،  در واقع این طراحی کامپیوتر است ، یک کامپیوتر واقعا نمیتواند کار زیادی برایتان بکند . "
کمی عجیب به نظر میرسد که رئیس شرکتی که محصولاتش در هر دوره ای مبادله میشوند چنین ادعایی کند . بیش از 30 سال autocad )  طراحی اتوماتیک کامپیوتر یاری دهنده ) نرم افزار منتخب معماران و طراحان زیادی بوده که بر روی برج freedom نیویورک یا وسیله های نقلیه ی الکتریکی تلسا کار میکرده اند .


اما همینطور که لغات در طول زمان تغییر میکنند ، پس توانایی های ماشین ها نیز دستخوش تغییرات میشوند  . از ربات مادر گرفته که هر بچه اش را از قبلی بهتر درست میکند تا طراحی های شگفت انگیز کنونی ، کامپیوتر های نیرومند امروز میتوانند از یک الگوریتم به الگوریتم دیگر بروند ، نتایج ناخواسته را کنار بگذارند و روی خواسته ها کار کنند ، و یاد میگریم که وقتی میروند با یک راه حل میرسند .
ما با عملکرد کامپیوتر به صورت یک منبع بسیار با ارزش رفتار کرده ایم  ,طوری که کمیاب است طوری که به اندازه کافی از آن نداشته ایم و نمیتوانیم از پس آن برآییم.این را باس گفت.اما اگر ذهنیت خود را به این گونه عوض کنیم که عملکرد کامپیوتر ساده و عادی است و همیشه در دسترس است ,ساده ترین کوششی میشود که برای حل هر مشکلی انجام داده ایم.و اگر این دو دیدگاه را با یکدیگر تلفیق نمایید به حدی نرمال و منعطف برای این کارایی دست میابید.


به نظر باس، هربار که صحبت از طراحی با استفاده از کامپیوترمیشود این نیروی پردازش تازه پدید آمده ,درهای جدیدی را باز میکند و در حال دوباره تعریف کردن اصطلاح است . در اوایل امسال ، autodesk نرم افزاری به نام autodesk within را راه اندازی کرد که وقتی پارامتر های خاصی مانند وزن درخواستی و حداکثر فشار را به آن میدهیم ، طرح های بهینه شده  را که به درد نیاز ها میخورند  انتخاب میکند . باس تعبیری از  نوعی بلوک موتور با شکلی عجیب در دست داشت تا توانایی هاش را نشان دهد .
او گفت : " ممکن است فکر کنید زیبا نیست اما من فکر میکنم که هست و این چیزیست درونی و ذهنی . " ولی وقتی در طرحی بهینه باشد دیگر ذهنی نیست . ما میدانیم به خاطرنو تکنیک به وجود آورنده طرح, تقریبا بهینه است . روشی که دارد به این صورت است که یک پاسخ را امتحان میکند و بعد از گرفتن یک جواب, یکی دیگر را امتحان میکند و مانند تکنیک انقلابی امتحان کردن یکی پس از دیگری ، به سمت پاسخ بهینه میرود . "
باس سپس مثالی دیگری در رابطه با طرح تولیدی زد . یک موتور swingarm .این وسیله بازویی معلق است که به قاب چرخ پشتی وصل میشود . swingarm برای سریع ترین موتورسیکلت دنیا طراحی شده بود ، یک وسیله ی بسیار خطرناک الکتریکی به نام lightning LS0218 . با توجه به آیرودینامیک ، فشار کار و همه ی چیزهایی که در ساختن سریع ترین وسیله ی دوچرخ دنیا همراه است ، تیم طراحی تولیدی وسیله ای عجیب و لاغر ساخت که بیشتر به درد موزه دایناسور ها میخورد تا پشت یک موتور .
باس میگوید : " این شکل کاملا زیست الهام گرفته شده است . اگر لگن یک گربه و سگ را در نظر بگیرید واقعا شبیه و یکسان اند . ایده ی نشان دادن تحول مانند آیینه بسیار جالب است . که بعد از میلیارد ها سال آزمایش طبیعت به شکلی تقریبا یکسان برسد . " ممکن است خیلی دور به نظر برسد ، اما یک طراح هلندی از همین حالا نرم افزار autodesk را در لیست نوشته تا یک پل فلزی چاپ سه بعدی در آمستردام بسازد . درست مانند swingarm بهینه شده برای lightning ls218، این پل بطور سودمندی طراحی شده ، و تیم ,مشکل را به طور تخصصی حل کرده و نرم افزار بقیه ی کارها را انجام داد . این پل توسط بازوهای رباتی ساخته میشود که ساختار فلزی را همانطور که به این سو و آن سو میروند چاپ میکنند ، و به آینده ای اشاره میکنند که هم طرح و هم جنس زیر بنای دنیا قابل دسترسی تر میشود .
باس میگوید : " برگردیم به این نکته که چطور چیزهایی که ساخته شده اند تغییر میکنند ، در این جا گروه کوچکی از مردم وجود دارند که قادر به استفاده از پیشرفته ترین محصول برای انجام کارها بودند . و من فکر میکنم که این کار دردسر ایجاد میکند ، از این لحاظ که کمپانی های کوچک و گروه های کوچک مردم طوری قدرت مند اند که کارهایی را انجام میدهند که نیاز به نیروی زیادی داشت . " 
فکر این که این ماشین های داروینی میتوانند از میان احتمالات زیادی عبور کنند و طرح ها را تغییر دهند تا چیزی نشانگر پاسخ عالی را بسازند ، فکر بسیار فریبنده ای است . باس اقرارمیکند که تکنولوژی چیزی را که مناسب همه ی رویکرد ها باشد تولید نمیکند اما زمانیکه طرح تولیدی راه حل مناسبی باشد و مشکلات با ذهن انسان بهتر حل شود مشکلاتی وجود خواهد داشت .
و برای جنس طرح های آینده هم طرح های ما و هم ایده های کامپیوتر ها خواهند بود؟ در حالیکه تکنولوژی چاپ سه بعدی همیشه در حال پیشرفت است ، باس معتقد است که این تکنولوژی تنها تکنیک های موجود مانند تولید کاهشی را انجام میدهد تا اینکه واقعا بخواهد آن ها را خلق کند . او میگوید : " چاپ سه بعدی جای همه ی تولیدات را بگیرد ؟ این تکنولوژی فقط یک ابزار است . زمانی خواهد رسید که چاپ سه بعدی بسیار عالی و جالب خواهد بود ، ولی وقتی که تولید جالب باشد . من فکر میکنم که آینده ی ساخت وسائل و موفقیتشان در ترکیب دو ابزار نیرومند طراحی و تکنیک ها و جنس های نیرومند است تا این طرح ها را به سرانجام برسانند . "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تماشا کنید: باتری جاذبه ای که با نیروی باد شارژ می شود