ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

به گزارش پیوست، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران اعلام کرد که با توجه به عادی شدن روال ثبت سفارش و واردات کالاهای کامپیوتری، بازار مشکلی در تامین کالا برای شب عید نخواهد داشت.
سیدمهدی میرمهدی، در گفت‌وگو با پیوست از بهبود روند واردات و ثبت سفارش از آبان ماه امسال خبر می‌دهد و می‌گوید: «از زمانی که بررسی درخواست‌های ثبت سفارش‌ واردات و صادرات کالاها از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به سازمان‌های صمت استان‌ها واگذار شده، مراحل واردات کالاها نیز بهبود یافته‌ است.» به گفته او از آبان‌ماه سال جاری تاکنون حدود ۲۰۰ پروفرم (پیش‌فاکتور) توسط این اتحادیه تایید و به سازمان‌های صمت استان‌ها ارسال شده است.
میرمهدی با اشاره به مسائلی که پیش‌تر در واردات کالاهای کامپیوتری منجر به کاهش موجودی بازار شده بود، درباره اولویت اتحادیه برای تایید پروفرم مربوط به ثبت سفارش کالاها نیز به پیوست اعلام می‌کند: «اگر واردات کالایی ضروری نباشد پروفرم آن را تایید نمی‌کنیم. اولویت با قطعات مربوط به تامین و نگهداری کالاهای قبلی و به طور کلی کالاهایی است که تامین آنها برای بازار ضروری بوده و در بازار کمبود آن‌ها وجود دارد.»
با وجود ابراز اطمینان میرمهدی از موجودی کالاهای بازار کامپیوتر برای تقاضای شب عید، نمازی‌فرد، عضو هیات مدیره پاساژ کامپیوتر رضا ماه گذشته اعلام کرد بود تزریق کالا به بازار کامپیوتر به دلیل مشکلات وارداتی بسیار کاهش یافته و بازار با کمبود کالا مواجه است. این اظهارات نمازی‌فرد در حالی عنوان شده بود که رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران هم پیش‌تر در گفت‌وگو با پیوست گفته بود که تقاضایی برای کالاهای رایانه‌ای با وجود کاهش ۱۵ درصدی قیمت آن‌ها در بازار وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه