ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، معتقد است که در آینده‌ی نزدیک، برنامه ریزی های ژنتیک انسانی بر اساس ویژگی‌های مورد نظر امکان پذیر خواهد بود و این امر می تواند حتی از ساخت بمب اتم هم وحشتناک تر باشد.
وی در دیدار با دانش آموزان و دانشجویانی از سراسر جهان که در فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان گرد هم آمده بودند اعلام کرد: مهندسی ژنتیک فرصت‌های فوق العاده‌ای را در زمینه ی فارماکولوژی و ایجاد تغییراتی در کدهای ژنتیک انسان فراهم می کند و دانشمندان با این تکنولوژی خواهند توانست تا فردی را با تمام ویژگی های مورد نظر خود، ایجاد نمایند.
به گفته‌ی وی، این فرد می تواند یک ریاضیدان برجسته و یا یک موسیقیدان نابغه باشد، یا شاید یک نظامی – یعنی فردی که می تواند بدون ترس و بدون احساس درماندگی، پشیمانی و درد مبارزه کند. او افزود: شما در آینده ‌ای نزدیک و به احتمال زیاد نه چندان دور، خواهید دید که چگونه توسعه ی ژنتیک می تواند شرایط گوناگونی را ایجاد نماید. وی تاکید کرد به نظر من این تکنولوژی می تواند حتی از بمب اتم نیز وحشتناک تر باشد.
در عین حال، رئیس جمهور روسیه معتقد است که فناوری های جدید باید به طور موثر مورد استفاده و اجرا قرار گیرد اما بشر نباید هرگز اخلاق و درستکاری را فراموش کند، زیرا فقدان آنها می تواند منجر به نابودی انسانیت شود. پوتین گفت: در مسیر انجام هر کاری هرگز نباید مبانی اخلاقی و اصول آن را فراموش کنیم. تمام اهداف ما باید به مسیر درست پیش برود تا انسانیت فردی ما تقویت شود، نه اینکه به نابودی آن منجر شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه