ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۷ تير

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان چندین پروژه مخابراتی با اعتبار یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
عباس بیرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: توسعه ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری و راه اندازی پایانه بین المللی فیبر نوری ایران و عراق در مرز مهران در سفر رئیس جمهور به ایلام صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در این سفر ۱۲۶ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند، افزود: تاکنون ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت تجهیز شده و این تعداد با سفر رئیس جمهور به ۲۲۶ روستا افزایش می‌یابد.
بیرامی یادآور شد: ۱۲۷ سایت اپراتور تلفن همراه و ایرانسل و همچنین ۲۰ روستای محروم از تلفن خانگی بهره‌مند می‌شوند که هشت روستا به‌صورت تک ارتباطی خواهد بود.
وی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به ایلام را کابل نوری و فیبر خانگی، مرکز خدمات مخابراتی و توسه پهنای باند دیتای استان عنوان کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: ۲۷ دستگاه خودپرداز نیز همزمان با این سفر در مناطق محروم استان با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
بیرامی تصریح کرد: این پروژه‌ها در مجموع با اعتبار یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال افتتاح و موجب توسعه شبکه ارتباطی استان می‌شوند.
وی یادآور شد: بازسازی شبکه ارتباطی استان که بر اثر سیل اخیر دچار مشکل شده بود از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و واحدهای تابعه نیز آغاز شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تاکید کرد: مناطق خسارت دیده ملکشاهی، میمه و پهله از طریق سیستم رادیویی و مابقی از طریق فیبرنوری بازسازی خواهند شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه