ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

رئیس سازمان تاکسیرانی اعلام می‌کند که دریافت مجوز از شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به معنی ایجاد محدودیت برای این کسب‌وکارها و تعطیلی آن‌ها نخواهد بود. به باور علیرضا قنادان دریافت مجوز تاکسی‌های اینترنتی از شهرداری تنها این فعالان را ملزم به رعایت قوانینی خواهد کرد که هم اکنون در حوزه حمل‌ونقل شهری وجود دارد. او همچنین تاکید می‌کند که دریافت مجوز شهرداری از سمت این کسب‌وکارها قانون‌گذاری قیمتی برای آن‌ها را در پی نخواهد داشت.
به گزارش پیوست، چهارشنبه هفته گذشته بررسی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی در دستور کار جلسه هیات دولت قرار گرفت که موضوع دریافت مجوز تاکسی‌های اینترنتی از شهرداری نیز در این لایحه گنجانده شده است. مدیران شرکت‌های تاکسی اینترنتی بزرگ کشور از جمله اسنپ و تپسی در گفت‌وگو با پیوست عملیاتی شدن این لایحه را آسیب بزرگی به کسب‌وکار تاکسی‌های اینترنتی دانسته و آن را عاملی بر تعطیل شدن کسب‌وکارهایشان معرفی می‌کنند.
اما رئیس سازمان تاکسیرانی تهران این اظهارات را تایید نمی‌کند و بر این باور است که دریافت مجوز این فعالان از شهرداری برای هیچ کسب‌وکاری محدودیت ایجاد نخواهد کرد. علیرضا قنادان، در گفت‌وگو با پیوست در پاسخ به این سوال که چرا پروانه کسب اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای فعالیت این شرکت‌ها کفایت نمی‌کند گفت: «ما در قانون جواز کسب را به رسمیت می‌شناسیم که توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صادر می‌شود؛ اما این جواز کسب جواز تخصصی نیست و مجوز دیگری در قانون حوزه حمل و نقل وجود دارد که پروانه فعالیت نام دارد. در ماده ۳۱ و۳۲ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی شهرداری‌ها موظف شدند که برای شرکت‌های حمل‌ونقلی تشکیل کمیسیون دهند و اگر تخلفی از سمت آنها منجر به جرح یا فوت شد از طریق چند مرحله این اتفاق پیگیری شود.»
او در ادامه افزود: «بر اساس این ماده از قانون اگر تخلفی صورت گرفت در مرحله اول تذکر داده می‌شود و اگر چنین مواردی ادامه پیدا کرد تعلیق پروانه فعالیت صورت خواهد گرفت. در قانون نوشته شده تعلیق پروانه حمل‌ونقل یکی از مجازات‌هایی است که باید در قانون پیگیری شود.» او معتقد این مساله در قانون وجود داشته و مطرح شدن آن در زمان فعلی تنها برای رفع ابهاماتی است که درباره آن وجود دارد. بر اساس اظهارات قنادان در این زمینه اختلاف نظرهای شکلی وجود دارد؛ اما در ماهیت این موضوع که تاکسی‌های اینترنتی باید پروانه فعالیت دریافت کنند ابهامی وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه