ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

به گزارش اقتصاد ملی، ماموریت ما تبدیل به بزرگترین شرکت یکپارچه‌ساز سیستم کشور در حوزه ICT است ماموریت ما در گروه دانش بنیان موج آینده فرافن این است که در دو سال آینده به بزرگترین شرکت یکپارچه سازسیستم کشور (System Integrator) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شویم.
فریبرز نژاد دادگر، با تاکید بر نیاز اساسی کشوردر زمینه راهکارها و خدمات امنیت سایبری، سیاست گزاری مجموعه فرافن را در این حوزه، توسعه بخش امنیت سایبری و تولید محصولات بومی با تکیه بر نیروی انسانی آموزش دیده، سرمایه گزاری در بخش تحقیق و توسعه و از طرفی انتقال تجربه وجذب آخرین فناوری های روز دنیا در حوزه امنیت اطلاعات دانست.
دادگر گفت: با رشد و گسترش تکنولوژی های ارتباطی و استفاده روز افزون از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایندهای کسب و کار، اطلاعات سازمان ها در محیطی قرار گرفته که حفاظت از اطلاعات و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز و یا افشای آن ها نقش مهم و حیاتی برای آنها یافته است، لذا اطمینان از امنیت اطلاعات موجود در سازمان ها نیازمند یک مدیریت کارا و مطمئن است.
رئیس هیات مدیره مجموعه دانش بنیان موج آینده فرافن تاکید کرد: سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یکی از زیر ساخت های حیاتی و ضروری به منظور بهبود و ارتقای امنیت اطلاعات، ارتباطات و مدیریت ریسک های امنیتی این حوزه است که صرف نظر از آنکه اطلاعات چگونه ذخیره و یا انتقال داده می شود، نقش موثری در مدیریت امنیتی دارایی های اطلاعاتی سازمان ها ایفا می کند.
وی افزود: در حقیقت این سیستم مجموعه ای از سیاست ها و روالهایی است که موجب ارتقای مدیریت دارایی های امنیتی، کاهش حوادث امنیتی، اطمینان از تداوم کسب وکار، حفاظت از سرمایه گذاری های کاری و فرصت ها ، کاهش مخاطرات بالقوه و حفظ اعتماد مشتری می شود.
وی در عین حال بیان کرد: مجموعه موج آینده فرافن با همکاری شرکای خارجی خود، اقدام به انتقال دانش و تجربه این حوزه به داخل کشور نموده و با تکیه بر نیروهای مستعد آماده ارائه ی خدمات طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت بومی مبتنی بر دانش و تجربه روز دنیا است.
دادگر در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه صنعت مخابرات را در کشور با استاندارهای خودمان پیش بردیم و نقطه ضعف ما این است که شرکت‌هایمان به سطح استانداردهای بین المللی نرسیده‌اند گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که در تولید، عرضه محصولات و خدمات به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم تا پس از آن مسیر ورود به بازارهای بین المللی هموار گردد.
وی تاکید کرد: بیشترین تلاش‌مان را باید برای حفظ نیروهای نخبه و با ارزشمان معطوف نماییم. منابع با ارزش صنعت ما نیروهای فنی و متخصص کشور هستند. مراقب هزینه‌ها باشیم تا شرکت‌هایمان در دوره بحران به حیات خود ادامه دهند، به استانداردهای بین المللی برسیم و وابستگی‌هایمان را به شرکت‌های خارجی با رسوب دانش کاهش دهیم.
وی همچنین با بیان اینکه سرویس بازطراحی ، بهینه سازی و مدیریت راندمان شبکه های موبایل مجموعه دانش محور موج آینده فرافن موفق به اخذ نشان دانش بنیان(تولیدی نوع یک) معاونت علمی_فناوری نهادریاست جمهوری شد اظهار کرد : نگاهی به چرخه حیات مشترکین در اپراتورهای مخابراتی نشان می دهد که کیفیت خدمات نقش مهمی در حفظ و بقای مشترکین دارد. کاربران نیاز به شبکه بدون قطعی و سرویس بدون وقفه و با سرعت مناسب دارند ، بنحویکه توسط تلفن همراه خود بتوانند از خدمات و برنامه های مورد علاقه خود با سرعت و کیفیت مناسب استفاده نمایند. برای پاسخگویی به این انتظار و در راستای حفظ مشترکین، بهینه سازی و بهبود کیفیت شبکه های مخابراتی ، اهمیت بسزایی برای اپراتورها در این بازار رقابتی خواهد داشت.
رئیس هیات مدیره مجموعه دانش بنیان موج آینده فرافن با بیان اینکه تعریف فاکتور زمان به عنوان اولویت اصلی در فعالیت‌ های تیم های اجرایی در مدت انجام پروژه، گسترش روز به روز شبکه و معرفی نیازمندی‌های جدید، اهمیت فرایندهای مرتبط با بهینه‌سازی و باز طراحی را در حوزه فنی دو چندان می‌کند اظهار کرد: در این حوزه، تمرکز اصلی برروی فعال سازی ظرفیت های بالقوه موجود است به صورتی که تا حد امکان اپراتور را از سرمایه‌ گزاری جدید برای افزایش ظرفیت، ایجاد پوشش و ارایه ی سرویس‌ های جدید بی نیاز کند.وی با اشاره به اینکه مجموعه دانش بنیان موج آینده فرافن با هدف ارائه سرویس یکپارچه سازی در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۸۹ پایه گذاری شد عنوان کرد: جهت گیری اصلی این شرکت دانش بنیان از ابتدا ایجاد یک مجموعه کاملا دانش محور بوده که با تکیه بر دانش وتکنولوژی روز و همچنین استفاده از تجربیات و سوابق اجرایی موجود، جای خالی شرکت های یکپارچه ساز سیستم و سرویس را در پروژه های مخابراتی کشور پر کند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه