ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۱ تير

به گزارش ارز دیجیتال، مجید حسینی‌نژاد، رئیس کمیسیون گردشگری و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از تصمیم فعالان و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال بر خروج اجباری از کشور برای به‌کارگیری سرمایه و توان خود در این صنعت در کشورهای دیگر خبر داد.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که برای نخستین بار در دوره نهم، موضوع صنعت و اقتصاد ارزهای رمزنگاری‌شده را در نشست هیات نمایندگان مطرح کرد و حذف یارانه انرژی و ورود ایران به صنعت ماینینگ را به هم گره زد، حالا از کوچ اجباری ماینرها و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال به خارج از کشور خبر می‌دهد.
مجید حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، اصرار یک‌طرفه دولت بر ماندگاری یارانه انرژی را بلای جان اقتصاد و صنعت ایران و البته زندگی خانوارهای ایرانی دانست و معتقد است که یارانه انرژی، ریشه فساد در کشور را همچنان سیراب نگه می‌دارد.
او با بیان اینکه انرژی خدادادی به سرزمین ایران را باید به شکل درست و منطقی به ارز تبدیل کرد، گفت: امروز صنعت گاز در ایران به مرحله تکمیل ظرفیت رسیده و صادرات این بخش نیز به اما و اگرهای بازگشت ارز برخورده است، بنابراین اگر میزان مشخصی از گاز کشور در اختیار صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال قرار گیرد، علاوه بر ایجاد رونق در صنعت نیروگاهی کشور، با تولید ارزهای دیجیتال درآمدزایی ارزی جدیدی برای ایران ایجاد خواهد شد.
این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران عدم تصمیم‌گیری به موقع دولت در خصوص شکل‌گیری صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در ایران را موجب عقب‌افتادگی کشور در مقایسه با سایر نقاط دنیا در این حوزه اقتصادی عنوان کرد و افزود: خلق ارزهای دیجیتال، آینده تراکنش‌های مالی در جهان را شکل می‌دهد و این در حالی است که در ایران استعدادهای فراوانی برای ورود قدرتمند به این صنعت وجود دارد.
وی افزود: در حالی از بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده در داخل کشور استفاده می‌شود که استارت‌آپ‌های ایرانی این توانایی را دارند که ارز دیجیتال بومی، خلق کنند.
حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه سخت‌گیری‌های دولت در مواجهه با این صنعت و تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری به این صنعت نوپا در کشور وارد می‌کند، افزود: در حال حاضر بسیاری از فعالان اقتصادی این حوزه و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال قصد خروج اجباری از کشور را دارند تا سرمایه و توان خود در این صنعت را در کشورهای دیگر به کار اندازند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه